امسال با توجه به اینکه موضوع ثبت جهانی‌شدن خیابان ولیعصر مطرح شده، بسیاری از فعالیت‌های زیباسازی در محور خیابان ولیعصر اجرایی می‌شود.

نوروز

به گزارش همشهری، برزین ضرغامی در هجدهمین جلسه هم‌اندیشی روسای ادارات زیباسازی مناطق ۲۲گانه با بیان اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، با بیان مطلب بالا، گفت: «امیدواریم که براساس سیاست‌های تعریف‌شده سازمان نوروز امسال بتوانیم شاهد اجرای برنامه‌های متفاوت در شهر تهران باشیم. » مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه آقای گلپایگانی در یکی از جلسات سازمان زیباسازی پیشنهاد دادند که می‌توانیم در هر منطقه تهران خیابانی را به‌عنوان یک خیابان شاخص انتخاب و بخشی از فعالیت‌های نوروزی را در آن پیاده‌سازی‌ کنیم، ادامه داد: «با انتخاب یک خیابان شاخص می‌توانیم ساماندهی المان‌ها، تابلوها، حذف زوائد بصری و... را در دستور کار داشته باشیم. »

ضرغامی با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی امسال بیشتر فعالیت‌های خود را در محور خیابان ولیعصر اجرایی می‌کند، گفت: «با توجه به اینکه موضوع ثبت جهانی‌شدن خیابان ولیعصر مطرح است، به همین دلیل قرار شده از امسال بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خیابان ولیعصر اجرایی شود. امیدواریم بتوانیم مقدمات ثبت جهانی‌شدن خیابان ولیعصر را به خوبی فراهم کنیم تا این خیابان که ابنیه تاریخی زیادی را در خود دارد، به ثبت برسد. » مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع رنگ در شهر تهران یادآور شد:

«در گذشته سازمان زیباسازی شهر تهران شیوه‌نامه استاندارد در حوزه رنگ نداشت به همین دلیل با برگزاری جلسات مختلف و دعوت از صاحب‌نظران در این حوزه چارچوبی را برای این موضوع مشخص کردیم. با توجه به عجله‌ای‌شدن این شیوه‌نامه برخی از شهرداران مناطق، معاونان خدمات شهری و یا مدیران زیباسازی نسبت به پیاده‌سازی‌ آن با سؤالاتی مواجه شدند. امسال شیوه‌نامه را بازنگری و به مناطق ابلاغ کردیم. اگر این شیوه‌نامه در حوزه رنگ المان‌های مختلف سطح شهر اجرایی شود، شاهد یک هارمونی رنگی در سطح شهر خواهیم بود و اگر کسی به شهر تهران وارد شود، متوجه می‌شود که تهران هم از یک پالت رنگی متناسب برخوردار است. »

  • نوروزگاه‌هامیزبان گردشگران

به گزارش همشهری، ۲سال است که برنامه‌هایی برای عید نوروز در تهران با نام طرح نوروزگاه اجرا می‌شود. سال گذشته این طرح از ۱۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ به اجرا درآمد که بر اساس آن ویژه برنامه‌های نوروزی در ۴۰ نقطه تحت عنوان نوروزگاه‌ها، پیاده‌راه‌ها و بوستان‌ها میزبان گردشگران  بود. نوروزگاه‌های منطقه ای در کاخ نیاوران، بوستان های ملت، پلیس، هرندی، پامچال، قائم، مینیاتور، میدان آزادی، فلکه دوم نیروی هوایی، بازار دوم نازی آباد و دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان و مسافران نوروزی بود و ۵ نوروزگاه فرامنطقه ای در برج میلاد، اراضی عباس‌آباد، حرم مطهر امام خمینی(ره)، پهنه فرهنگی رودکی(فضای محصور در خیابان های انقلاب، ولیعصر(عج)، نوفل لوشاتو و حافظ) و خانه هنرمندان برپا شد. پیش‌بینی می‌شود که عید نوروز ۹۹ هم این تعداد نوروزگاه میزبان گردشگران باشد؛ محل‌هایی که  نمایش های آیینی اقوام مختلف و موسیقی نغمه‌ها و نواهای ایران اصلی‌ترین برنامه‌شان است. نوروز ۹۸ ویژه برنامه های نوروزی در ۴۰ نقطه‌ تحت عنوان نوروزگاه‌ها، پیاده‌راه‌ها و بوستان‌ها میزبان گردشگران  بود. پیش‌بینی می‌شود نوروز ۹۹ هم این تعداد نوروزگاه میزبان گردشگران باشد.

کد خبر 484003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha