خداحافظی با دوربرگردان‌های ایجادشده در مسیرهای بزرگراهی تهران که میراث دوران شهرداری محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، به بزرگراه‌های شرق تهران رسید.

اتوبان باقري

به گزارش همشهری آنلاین، طرح ایجاد دوربرگردن‌های تهران بنا به پیشنهاد حمید بهبهانی معاون محمود احمدی‌نژاد در شهرداری تهران که البته هر دو عضو هیات علمی یک دانشگاه بودند و حتی بهبهانی شأن استادی هم بر شهردار وقت تهران داشت، تصویب و با شتاب در سطح پایتخت اجرایی شد. اما از همان زمان انتقادهایی از سوی کارشناسان حمل و نقل و ترافیک درباره مشکلاتی که اجرای این طرح در زمینه تشدید ترافیک تهران، افزایش تصادفات و کاهش ایمنی، طولانی شدن مسافت‌ها، افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا و ... ایجاد می‌کند، مطرح شد.

موضوع دوربرگردان‌ها حتی با کوچ محمود احمدی‌نژاد و حمید بهبهانی از بهشت به پاستور نیز پایان نپذیرفت و جمع‌آوری دوربرگردان‌ها از بزرگراه‌های تهران همواره مورد چالش بین شهرداری تهران دوران قالیباف و دولت احمدی‌نژاد بود. شهرداری تهران قصد داشت تا در اولین اقدام برای خداحافظی با این طرح شهری احمدی‌نژاد، دوربرگردان جاده مخصوص کرج- شهرک گل‌ها به عنوان یکی از حادثه‌خیزترین دوربرگردان‌های پایتخت را حذف کند اما این برنامه‌ها با واکنش وزارت کشور و دولت قرار گرفت. شاید یکی از دوگانه‌هایی که بین احمدی‌نژاد و قالیباف شکل گرفت بر سر اراده قالیباف برای حذف دوربرگردان‌های احمدی‌نژاد بود.   

حدود ۱۵ سال از عمر دوربرگردان‌ها گذشته و شهرداری تهران در سال‌های اخیر اقدام‌هایی در راستای جمع‌آوری آنها و ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح آغاز کرده است. این اقدام شهرداری تهران اکنون به بزرگراه باقری رسیده است تا تلاشی برای غیرهمسطح‌سازی تقاطع‌های پرترافیک بزرگراه شهید باقری باشد.

به همین منظور، سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران امروز چهارشنبه در بازدیدی از اتوبان باقری، بر لزوم ساماندهی جریان ترافیک در بزرگراه شهید باقری و توسعه دسترسی‌های محلی با هدف جلوگیری از گسست اجتماعی پهنه‌های غرب و شرق این بزرگراه تاکید کرد.

پیمان عباسی در جریان بازدید میدانی از مراحل مقدماتی اجرای پروژه‌های احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری در مناطق ۴ و ۸ شهرداری تهران، گفت: عملکرد نامناسب دوربرگردان‌های همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابان‌های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان زمینه‌ساز ترافیک سنگین، تغییر مداوم لاین‌های حرکتی توسط خودروها، تصادف و مسائلی از این قبیل است.

سرپرست اداره‌کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام، احداث دوربرگردان‌های غیرهمسطح شمال به شمال و جنوب به جنوب این بزرگراه و همچنین اتصال بزرگراه شهید باقری به غرب بزرگراه شهید زین‌الدین، شرایط حذف دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های همسطح این معبر بزرگراهی فراهم شده و نقش ترافیکی بزرگراه شهید باقری به عنوان یک معبر بزرگراهی شمالی‌- جنوبی در پهنه شرق پایتخت ارتقا پیدا خواهد کرد.

کد خبر 483968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    5 0
    پس حناچی می خواهد به جای آن دور برگردانها تقاطع غیر هم سطح جایگزین کند؟ خدا کنه که ترافیک و هزینه های مرم با حذف آن دوربرگردان ها کم بشه!
  • H IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    28 3
    چی شده حالا که موقع انتخاباته یاد احمدی نژاد و قالیباف افتادید.حالا که اصلاح طلبان بخاطر عدم صلاحیت تائید نشدند، چی بهتر از این که آدمهایی که برای کشورمون کار کردند را بکوبید!!!!!!!
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    11 2
    آقااین دو ربرگردان چهارراه وثوق
  • نجفی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    19 1
    هرچی داریم از زمان احمدی‌نژاد و قالی باف هستش ،
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      6 22
      هرچه بدبختی وگرانی درجامعه هست وهرچی افزایش قیمته ازدوره جناب احمدی نژادشروع شد.4برابرشدن دلاریک شبه وبقیه موارد به بهانه دادن45 هزاریارانه ازجناب دکترشروع شد گرنه قبل ازاون سالی یکباراجناس10درصدعیدبه عیدگران میشدولی اززمان ایشان هرلحظه گران میشدن.کاشکی یادتون بیاد
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      0 0
      منظورت قطعنامه هست؟
  • علی GB ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    6 2
    سلام. طرح دور برگردان اون سالها جواب میداده اما الان که تعداد ماشین ها بیشتر شده قطعا ایجاد تقاطع غیر همسطح چاره کار می باشد. در هر صورت هر کسی که خدمت به مردم کند خداوند به توفیقاتش بیافزاید
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    9 0
    دیکه اونوقتا هم اینجوری شاید ایجاب مکرد که آقای احمدی نژاد دستورش دادند این جوری بسازند
  • ایمان IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    0 0
    درودبراحمدی نژاد .شما دوربرگردان هارو برمیدارید یه وقت خسته نشین مهندسا....