چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همزمان با آغاز تعطیلات ویژه ۲۲ بهمن، ۳۳ هزار و ۱۳۶ گردشگر از ۳ مسیر زمینی، دریایی و هوایی وارد جزیره قشم شدند.

گردشگر قشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس کمیته آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: ۲۵ هزار و ۹۰۶ تَن از گردشگران به‌صورت زمینی و با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند.  

محمدرضا عباسی افزود: این تعداد مسافر با ۷ هزار و ۹۳۸ دستگاه خودرو از روز دوشنبه ۲۱ تا بعدازظهر سه‌شنبه۲۷ بهمن، توسط ۲۲ دستگاه لندینگ کرافت (شناورهای حمل خودرو) وارد قشم شدند.  

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۶۳۲ گردشگر نیز با شناور مسافری از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند.  

عباسی بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۵۹۸ گردشگر از مبدأهای مختلف وارد فرودگاه بین‌المللی قشم شدند.  

جزیره قشم دارای ۲۵ مکان طبیعی و بیش از ۲۰۰ محوطه تاریخی است. غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل‌های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین‌ها، دره ستاره‌ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم ازجمله جاذبه‌های گردشگری قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی‌ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم

گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره است.  

جزیره قشم با وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از تنگه هرمز به‌موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج‌فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.  

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یک‌هزار و ۵۵۰ کیلومترمربع وسعت در میان آب‌های خلیج‌فارس به‌موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

کد خبر 483939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha