خیابان جمهوری، بعد از چهار راه استانبول ، نرسیده به خیابان سعدی، پارکینگ پروانه نامی آشنا برای پایتخت نشینان است که روزهای جمعه با حضور ۱۱۰۰ دستفروش به بازاری بزرگ تبدیل می شود و با گذشت ۱۸ سال از عمر آن در لیست نوستالژی های تهران قرار گرفته است.

جمعه بازار پروانه

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده / فاطمه عسگری نیا: حدود یک هفته است که خبرهایی از تعطیلی جمعه بازار پروانه شنیده می شود. خبری که به واسطه آن بازار شایعات داغ شده است و اظهار نظرهای متفاوتی در باره آن به گوش می رسد. عده ای از تعطیلی دائمی آن خبر می دهند و برخی هم از ایمن سازی این جمعه بازار سخن می گویند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم نسبت به این خبر واکنش نشان داده اند و «حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در آخرین اظهار نظر می گوید: «تا جایی که مطلع هستم قرار نیست آنجا کلا تعطیل شود و نباید هم چنین اتفاقی رخ دهد. موضوعی که مطرح شده، این است که آنجا مدتی تعطیل خواهد بود تا مقاوم‌سازی شود و بعد از اتمام عملیات شاهد فعالیت آن خواهیم بود.»

امامی،پیمانکار پارکینگ پروانه با ابراز نارضایتی از تعطیلی آن می گوید: «هر چند جمعه بازار با گذشت ۱۸ سال به یک برند در کشور تبدیل شده است اما این ساختمان به شدت نیازمند بهسازی است و بی توجهی به این موضوع قطعا در آینده ای نه چندان دور سلامت کسبه و مراجعان به بازار را تهدید می کند.»
او ادامه می دهد: «شهرداری منطقه ۱۲ با هدف بهسازی ساختمان و ارتقای ضریب امنیت آن نسبت به جابجایی موقت کسبه اقدام خواهد کرد و ۳ نقطه هم پیشنهاد شده است که در حال بررسی آنها هستیم.»
«منوچهر خواجه دلوئی» معاون بنیاد مستضعفان هم در گفتگو با خبرنگار همشهری محله شایعات تعطیلی جمعه بازار پروانه به بهانه تملک ساختمان توسط بنیاد مستضعفان را تکذیب می کند و می گوید: « این مجموعه تحت تملک شهرداری است و مقاوم سازی و اجرای پروژه مکانیزاسیون پارکنیک تنها دلیل جابجایی کسبه است.»
به گفته او،بر اساس توافق شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان مقرر شده پارکینگ پروانه به عنوان پارکینگ ساختمان پلاسکوی جدید مورد بهره بردرای قرار گیرد و طبق این توافق بنیاد مستضعفان مسئولیت مقاوم سازی پارکینگ را به عهده گرفته است.
به منظور روشن شدن دقیق این موضوع سراغ شهردار منطقه ۱۲ «علی محمد سعادتی» رفتیم که پاسا‍ژ پروانه در محدوده مدیریت اوست. سعادتی در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله سرنوشت و وضعیت جمعه بازار پروانه اینگونه تشریح می کند. توضیحات شهردار منطقه ۱۲ را در ویدئوی زیر ببینید و بشنوید:

تدوین:  مهناز عباسیان

کد خبر 483906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha