مدیرعامل آب و فاضلاب ‌آذربایجان‌غربی گفت: مشترکان آب در شهرها و روستاهای استان با توجه به کاهش قابل توجه دما در روزهای اخیر، موارد لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی رعایت کنند.

یخ زدگی کنتور آب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رضوی افزود: با توجه به وارد شدن سامانه جدید هوای سرد به ‌آذربایجان‌غربی، رعایت موارد لازم شامل پوشاندن کنتور، دریچه آن، لوله‌های روکار مسیر کنتور تا محل مصرف، دقت در پوشش دریچه بازدید واقع در دیواره دایک (کانال لوله) ضروری است.

همچنین پوشاندن درزهای قسمت پایین و اطراف در خانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی برای جلوگیری از جریان هوای سرد به داخل، خودداری از ریختن آب‌جوش روی کنتور و ریختن آب ولرم برای  باز شدن ملایم جریان آب در صورت یخ‌زدگی ضروری است.  

وی اضافه کرد: عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، تمیز کردن داخل حوضچه کنتور، تهیه خاک اره از نجاری‌ها و ریختن خاک‌اره در کیسه‌های پلاستیکی و قرار دادن کیسه‌ها در اطراف کنتور از جمله مواردی است که رعایت آن با توجه به سردی هوا ضروری است.

ایجاد فشردگی لازم، بستن در حوضچه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله دیگر راهکارها برای جلوگیری از یخ زدگی‌کنتور در این روزهاست.  

رضوی بیان کرد: شهروندان همچنین ‌می‌توانند در زمان یخ‌زدگی انشعاب‌های آب، مراتب را به سرعت با مرکز ارتباطات مردمی‌ ۱۲۲ در میان بگذارند.  

مدیرعامل آب و فاضلاب ‌آذربایجان‌غربی اظهار امیدواری کرد که با رعایت این موارد، حوادث مربوط به یخ‌زدگی کنتور و سیستم‌های آبی به حداقل برسد.  

پس از بارش برف دمای برخی شهرستان‌های ‌آذربایجان‌غربی تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردتر شده‌است و احتمال یخ‌زدگی تاسیسات آبی وجود دارد.

کد خبر 483884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha