رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بستان آباد با ۲۴ درجه زیر صفر به سردترین شهر استان تبدیل شد.

آب و هوا

به گزارش هشمهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: بر اساس گزارش هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته میانه با یک درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بود و دمای هوای تبریز در گرمترین زمان به ۶ درجه زیر صفر و در سردترین زمان به ۱۵ درجه زیر صفر رسید.  

وی اظهار کرد: با صاف شدن هوا از سه‌شنبه ۲۲ بهمن در سطح استان دمای هوا به صورت نسبی کاهش یافت، دمای فعلی (۹ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۲۳ بهمن) هوای تبریز ۱۰ درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.  

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی جو استان تا بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۴ بهمن پایدار و همراه با افزایش نسبی ۲ تا ۳ درجه‌ای دما خواهد شد.  

امیدفر ادامه داد: اواخر روز پنجشنبه سامانه بارشی فعالی وارد استان شده و تا اواخر روز جمعه ۲۵ بهمن موجب ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید و بارش برف خواهد شد.  

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش از هشترود به میزان ۲۷ میلی‌متر و کمترین از ملکان با یک دهم میلی‌متر گزارش شده و در تعدادی از شهرهای استان مانند اهر، بستان آباد، بناب، ورزقان، عجبشیر، شرفخانه و جلفا بارش روی نداده است.  

امیدفر افزود: با آغاز بارش‌ها در سطح استان در ۳ روز گذشته چاراویماق با ۳۳ میلی‌متر بیشترین بارش و سراب با یک دهم میلی‌متر کمترین بارش را داشت و میزان بارش در غرب تبریز(فرودگاه) ۴.۸ و در شرق تبریز(زعفرانیه) ۹.۳ میلی‌متر بود.  

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.  

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.  

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی است.

کد خبر 483881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha