شرکت سامسونگ از پرچم‌دار جدید خود در نمایشگاه MWC رونمایی کرد.

گلکسی اس ۲۰

به گزارش همشهری آنلاین، بالاخره بعد از کلی گمانی زده و شایعه جدیدترین گوشی‌های گلکسی رونمایی شدند. مهم‌ترین عضو این خانواده گلکسی اس ۲۰ اولترا نام دارد که به لطف ویژگی‌های هیجان‌انگیز می‌تواند توجهات زیادی را به خود جلب کند.

طراحی

گلکسی اس ۲۰ اولترا از نمایشگر ۶.۹ اینچی خمیده بسیار کم‌حاشیه بهره می‌برد که این موضوع باعث شده جذابیت طراحی این گوشی دوچندان شود. مانند گلکسی نوت ۱۰، حفره نمایشگر در میان بخش فوقانی صفحه نمایش تعبیه شده است. این نمایشگر AMOLED جذاب مبتنی بر رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است و نسبت تصویر آن به ۲۰:۹ می‌رسد.

به لطف استاندارد IP۶۸ که مربوط به مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار است، این گوشی بدون مشکل تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. همچنین نباید فقدان جک هدفون را از قلم بیندازیم که سامسونگ اخیراً تصمیم گرفته برای گوشی‌های پرچم‌دار خود این مشخصه را کنار بگذارد. مانند بسیاری از گوشی‌های مدرن، حسگر اثر انگشت این گوشی زیر نمایشگر قرار دارد که مبتنی بر فناوری فراصوت است.

در رابطه با این نمایشگر باید به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز آن هم اشاره کنیم که یک ویژگی مشترک هر سه گوشی خانواده گلکسی اس ۲۰ به شمار می‌رود. البته کاربران برای استفاده از این رفرش ریت باید به رزولوشن ۱۰۸۰p بسنده کنند و در رزولوشن ۱۴۴۰ این رفرش ریت بر روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌شود.

سخت‌افزار

مطابق معمول پرچم‌داران سامسونگ، گلکسی اس ۲۰ اولترا هم برای بازارهای مختلف با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰ عرضه می‌شود و در ضمن از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. در کنار این تراشه، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده و همچنین باید به ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم اشاره کنیم. کاربرانی هم که فکر می‌کنند این مقدار حافظه داخلی کافی نیست، می‌توانند کارت حافظه microSD تا حداکثر حافظه ۱ ترابایتی استفاده کنند.

انرژی گلکسی اس ۲۰ اولترا از طریق باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که به لطف سرعت شارژ ۴۵ وات، کاربران طی فقط ۷۴ دقیقه می‌توانند شارژ آن را از صفر به ۱۰۰ درصد برسانند. البته در این گوشی فقط شارژر ۲۵ وات قرار دارد و برای بهره‌گیری از سرعت ۴۵ وات کاربران باید شارژر موردنظر را به‌صورت جداگانه خریداری کنند. در مورد شارژ بی‌سیم هم باید بگوییم این گوشی از سرعت ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند و شارژ بی‌سیم معکوس برای شارژ کردن دیگر گجت‌ها از طریق پنل پشتی هم سرعت ۹ وات را ارائه می‌دهد.

دوربین

حالا باید به پرسروصداترین ویژگی گلکسی اس ۲۰ اولترا یعنی دوربین چندگانه همه‌فن‌حریف بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی از سنسور بسیار بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که به لطف تکنولوژی نوآورانه موسوم به Nonacell می‌تواند ۹ پیکسل مجاور را ترکیب کند و به همین خاطر در شرایط نوری مختلف ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت امکان‌پذیر می‌شود.

در بخش پایینی این ماژول، یک دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم هیبریدی ۱۰ برابری تعبیه شده که با کمک سنسور اصلی می‌تواند زوم ۱۰۰ برابری موسوم به Space Zoom یا زوم فضایی را به ارمغان بیاورد.

در ضمن این سنسور با قابلیت ترکیب ۴ پیکسل مجاور عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. از دیگر امکانات آن می‌توانیم به قابلیت لرزشگیر اپتیکال اشاره کنیم که دوربین اصلی هم از این مشخصه بهره می‌برد.

در کنار این دو دوربین قدرتمند، نباید دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ToF را از قلم بیندازیم. کاربرانی که خواستار ضبط ویدیوهای ۸K هستند، با دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا می‌توانند با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیوهای ۸K را ضبط کنند.

یکی از امکانات جذاب دوربین چندگانه این گوشی، Single Take نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق هر سه دوربین موجود در پنل پشتی عکس به‌صورت همزمان عکس ثبت کنند و سپس هوش مصنوعی بهترین عکس ثبت شده را برای نگه داشتن پیشنهاد می‌دهد. در نهایت باید به دوربین سلفی هم اشاره کنیم که مبتنی بر سنسور ۴۰ مگاپیکسلی است و در حفره نمایشگر تعبیه شده است.

کاربران از تاریخ ۲۱ فوریه این گوشی را پیش‌خرید کنند و از تاریخ ۶ مارس در قفسه فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد. گلکسی اس ۲۰ اولترا با دو رنگ مشکی و خاکستری با قیمت پایه ۱۳۹۹ دلار در بازار عرضه می‌شود. مدل پایه این گوشی مبتنی بر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. کاربرانی که می‌خواهند مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنند، باید مبلغ ۱۴۹۹ دلار بپردازند.

منبع: GSM Arena

کد خبر 483841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha