وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هر کس در کنار آمریکا، قهرمانان ملت‌های منطقه را تروریست بداند قطعا آینده‌ای در این منطقه نخواهد داشت.

ظریف هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف عصر روز دوشنبه ۲۱ بهمن در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور رئیس جمهور و سفرای خارجی مقیم ایران برگزار شده بود  در سخنانی اظهار کرد: حضور پر شور مردم در مراسم تشییع و گرامیداشت شهید سلیمانی، اعلام انزجار از سیاست‌های آمریکا در منطقه بود.

 وی خاطرنشان کرد: هر کس در کنار آمریکا قهرمانان ملت‌های منطقه را تروریست بداند ، قطعا آینده‌ای در این منطقه نخواهد داشت.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: کسانی ۴۱ سال است در آرزوی پایان جمهوری اسلامی هستند و بر این اساس و فهم غلط هر روز سیاست‌های اشتباه قبلی خود را تکرار کرده و هر روز به بهانه‌ای دل خود را خوش می‌کنند که روز مورد انتظارشان فرا رسیده است و هر چه مردم ایران با حضور، اعلام نگرش و حمایت خود این دیدگاه را رد می‌کنند باز هم به بهانه‌ای بر دیدگاه غلط خود می مانند.

وی افزود : اگر نیاز بود مردم ایران به آمریکا اعلام کنند که با شما مخالفیم و سیاست‌هایتان را قبول نداریم، بهتر از حضور در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید سلیمانی نمی‌توانستند این پیام را منتقل کنند و اگر مردم منطقه می خواستند به آمریکا بگویند که از سیاست‌های شما منزجر هستیم و  نمی‌پذیریم که شما تروریسم را برای ما تعریف کنید چون خود سردسته آنها هستید بهتر از حضور در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی نمی‌توانستند این را اعلام کنند. جهان بار دیگر حماسه مردم ایران را فردا خواهد دید.

 وی در بخشی دیگر از صحبت های خود خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آرزوهای غلط خود را کنار بگذارید و دعواها و بگومگوهای خانگی ما را به حساب فاصله مردم نگذارید؛ فاصله مردم از نگرش شما در مراسم تشییع شهید سلیمانی مشخص شد.

کد خبر 483712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    0 1
    موقع انتخابات یاد ملت هستید