برخی از احزاب سیاسی و نهادها با صدور بیانیه‌های جداگانه از مردم ایران اسلامی خواستند همچون چهل سال گذشته در راهپیمایی یوم‌الله بیست‌ودوم بهمن، حضور یابند.

انقلبا اسلامی 22 بهمن

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای از مردم ایران اسلامی خواست همچون چهل سال گذشته با بصیرت بالای سیاسی و شعور دینی و شور انقلابی در راهپیمایی یوم‌الله بیست‌ودوم بهمن، حضور یابند. متن این پیام بدین شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

بیست‌ودوم بهمن در تاریخ ملت بزرگ ایران، ‏روزی فراموش ناشدنی است که بر قدرت ایمان مردم سرافراز این مرز و بوم، گواهی می‏دهد. ملت نجیب ایران در یوم‌الله ۲۲ بهمن توانست با مدد الهی و رهبری حکیمانه امام راحل(ره)، بنای پوسیده و فاسد چندهزار ساله استبداد، ظلم، فساد، سلطه بیگانگان و لگدمال شدن مردم را واژگون و بنای مردم سالاری دینی را به جای آن پایه‌ریزی کند. در این روز عجز استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار در برابر اراده و اتحاد ملت‌‏ها، آشکار گردید و فروغ امید و گرمی حیات در کالبد سرد و افسرده مسلمانان و مستضعفان جهان دمیده شد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آستانه چهل‌ویکمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی، ضمن تبریک فرارسیدن یوم‌الله بیست‌ودوم بهمن به محضر امام عصر «ارواحنا له الفداء»، رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله‌العالی» و ملت با بصیرت ایران می‌خواهد با توجه به تحولات داخلی و منطقه‌ای از ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا شکسته شدن هیمنه آمریکای تروریست و طرح معامله احمقانه، خبیثانه و شکست‌ خورده قرن، همچون چهل سال گذشته با بصیرت بالای سیاسی و شعور دینی و شور انقلابی خود در راهپیمایی مردمی یوم‌‏الله بیست‌ودوم بهمن، شرکت کنند.

این سازمان در راستای رسالت خطیر خود و همگام با سیل خروشان امت اسلامی با حضور در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن بار دیگر اعلام می‌کند که بر حراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن تا پای جان ایستاده است و ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شهدای اسلام و هشت سال دفاع مقدس و سیدالشهدای مدافعان حرم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عهدی دگربار می‌بندد.»

  • فراخوان حزب مردم سالاری برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس

حزب مردم‌سالاری هم به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد و ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی، مسوولان را به تلاش جدی تر برای رفع دغدغه‌ها و مطالبات مردم و تحقق واقعی آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی دعوت کرد.

در بخشی از  اطلاعیه این حزب آمده است: هرچند در این میان برخی سوء مدیریت‌ها و همچنین مفاسد اقتصادی موجب تقویت تبلیغات دامنه‌دار دشمنان نظام در جهت نارضایتی و گلایه‌های مردم شده، اما مقاطعی همچون دهه مبارک فجر، یادآور آرمان‌هایی است که هنوز هم با گذشت چهل‌ویک سال، می‌تواند نقطه وصل مردم و حاکمیت و عامل تقویت اعتماد عمومی باشد.

شکی نیست که آرمان مهم استقلال سیاسی کشور از بیگانگان تا حد زیادی تحقق یافته اما باید پذیرفت در تحقق آرمان آزادی‌ که در قالب تقویت آزادی‌های مشروع و قانونی تبلور می‌یابد و همچنین اهتمام به رکن رکین جمهوریت نظام و مردم‌سالاری دینی، با برخی موانع مواجه هستیم که نیازمند عزمی جدی برای تحقق کامل آن هستیم.

اعتراضات آبان ماه سال جاری، اگرچه حاصل تصمیمات ناپخته‌ای بود که موجبات نگرانی مردم را فراهم ساخت، اما درعین‌حال هشدار جدی به مسئولان برای در نظر گرفتن خواسته‌ها و مطالبات مردم بود و به همین دلیل لازم است مسئولان، گام‌های جدی‌تری برای تحقق مطالبات مردم بردارند تا تقویت اعتماد عمومی، زمینه‌ساز تقویت تعامل مردم و مسئولان باشد. مردم اگر شاهد نیت خیر مسئولان در رفع دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی و مطالبات سیاسی – اجتماعی خود باشند، بیش از گذشته حامی انقلاب خواهند بود چراکه آرمان‌های انقلاب اسلامی، خلاصه‌ای از مهم‌ترین آرمان‌های انسانی در عصر حاضر است که منحصر به دوره خاصی نیست.

حزب مردم‌سالاری ضمن درخواست از مسئولان برای رفع دغدغه‌های به‌حق مردم، از ملت فهیم و سرافراز ایران دعوت می‌کند که با حضور گسترده در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی هم‌زمان شده است، با نمایش اتحاد عمومی در مقابل دشمنان، به‌ویژه آمریکای مستکبر، پیام وحدت خود را به جهانیان مخابره کنند و در ادامه، مطالبات و دغدغه‌های به‌حق خود را از مسئولان، با حضور در پای صندوق‌های رأی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماد بارز رکن جمهوریت نظام اسلامی به‌روشنی نشان دهند. در پایان بر این نکته تأکید می‌کنیم که ما در سراسر کشور از کاندیداهای مورد تائید اصلاح‌طلبان حمایت کرده و در تهران نیز با هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب حتماً لیست انتخاباتی خواهیم داشت.

  • دعوت حزب همبستگی از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حزب همبستگی ایران اسلامی هم در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن دعوت از همه جریانات سیاسی و آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، تاکید کرد که هر اقدامی که به تضعیف جمهوریت نظام منجر و اسلامیت نظام را مخدوش نماید انحرافی بزرگ از آرمان های انقلاب و در تقابل با خواست مردم تلقی می شود.

در بیانیه حزب همبستگی  آمده است:

حزب همبستگی ایران اسلامی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و تجدید میثاق با آرمان های مترقی و الهی امام (ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری و با پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب، در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان نکاتی را در جهت ادای دین به کشور و انجام وظیفه نسبت به مردم عزیز ضروری می داند:

۱- حزب همبستگی ایران اسلامی تاکید می کند که در آغازین سال های گام دوم انقلاب، بازخوانی دلایل وقوع انقلاب، بررسی میزان تحقق اهداف و شعارها، شناخت دلایل گسترش نارضایتی های عمومی و همچنین چرایی برخی انحرافات صورت گرفته از آرمان های اولیه که باعث گسست میان مسئولان و مردم شده است، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

۲- انتخاب جمهوری اسلامی به عنوان نظام سیاسی ایران توسط اکثریت قاطع مردم و با هدایت و تاکید امام خمینی(ره) نقطه عطفی در تاریخ ایران زمین بود که مهم ترین ارکان آن توسط آرای مردم و در انتخاباتی آزاد و رقابتی شکل گرفته و حراست از جمهوریت و اسلامیت آن مانع بازگشت استبداد و خودکامگی خواهد شد. در همین راستا و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، حزب همبستگی ایران اسلامی تاکید می کند که هر اقدامی که به تضعیف جمهوریت منجر و هر رفتاری که اسلامیت نظام را مخدوش نماید، انحرافی بزرگ از آرمان های انقلاب و در تقابل با خواست مردم تلقی می شود.

بر همین اساس تاکید می‌کنیم که مشارکت حداکثری مورد نظر مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام به خصوص در انتخابات پیش رو، تنها در شرایطی محقق خواهد شد که نمایندگان همه سلایق سیاسی در میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده حضور داشته باشند و تحقق این امر نیز مستلزم تغییر رویکرد از سوی نهادهای  نظارتی است چرا که نمی‌توان متصور و متوقع بود که مردم صرف حضور در انتخابات و بدون توجه به تفکرات و علائق سیاسی خود، از میان خیل عظیمی از کاندیداهای رقیب، نماینده مورد نظرشان را برگزینند.

۳- حزب همبستگی ایران اسلامی تاکید می نماید که فاصله گرفتن مسئولان و تصمیم سازان از آحاد جامعه و گسترش اختلافاتی که ریشه در قدرت طلبی و ثروت اندوزی داشته و امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته و باعث تنزل اعتماد عمومی شده است، بزرگترین چالش دهه پنجم انقلاب اسلامی خواهد بود که اصلاح آن در بازگشت به مردم و مردمی شدن مسئولان نهفته است.

۴- حزب همبستگی ایران اسلامی با اشاره به مصادف شدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام چهلمین روز شهادت مظلومانه مدافع دین و میهن، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ضمن دعوت از همه احزاب و جریانات سیاسی و آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انذار جدی نسبت به بروز برخی تندروی‌ها و رفتارهای جناحی و تفرقه انگیز، اعلام می‌دارد که اعضای این حزب اصلاح طلب و تحول‌خواه، همچون همیشه با حضور در مراسم یاد شده به تجدید میثاق با مردم و آرمان های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت و برحضور خود در همراهی با مردم عزیز کشورمان افتخار می کنند.»

  • دعوت حزب موتلفه از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت گرامیداشت چهل‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲بهمن از مردم دعوت کرد که به یاد جانفشانی‌های سردار شهید سلیمانی و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به میدان بیایند.

بخشی از بیانیه این حزب به شرح زیر است:

«امسال ۲۲ بهمن مصادف است با اربعین شهادت سردار سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یاران باوفایشان. این شهیدان نماد جان نثاری و فداکاری و اتحاد عمیق ملت ایران و عراق هستند.

ملت ایران با بزرگ ترین و متراکم ترین و پرشورترین تشییع تاریخ جهان را به تماشای سردارانی دعوت کرد که نماد هویت ملت های ایران و عراق هستند. شهید حاج قاسم سلیمانی یک ابرقهرمان تاریخ ایران است. جوانان پاکباز امروز ایران به او اقتدا می کنند و در صف مبارزه علیه ظلم و استبداد جهانی صفوف خود را فشرده تر می سازند. شهید سپهبد سلیمانی سمبل شرف، عزت و اقتدار ایرانیان مسلمان و آزادی خواهان جهان است.

تشییع چند میلیونی شهید سردار سلیمانی نشان داد جامعه کنونی ما فراتر از اقوام، مذاهب، گروه ها و احزاب، از یک سلامت فطری در درون خود برخوردار است و در برابر حقیقت شهادت یک قهرمان ملی، سر تعظیم فرود می آورد و بر پیمودن راه او اصرار دارد. مردم در این تشییع میلیونی که به صورت یک رفراندوم سراسری برگزار شد، به مقاومت و تداوم راه انقلاب اسلامی رأی دادند.

حزب مؤتلفه اسلامی با گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی (ره) و یاد شهیدان انقلاب و تکریم و تعظیم خانواده های شهدا و ایثارگران و آزادگان همپای ملت ایران در سراسر کشور به صحنه خواهند آمد و شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس»، بر دشمنان اسلام و ایران خروش خواهند کرد.

هرکس که دغدغه امنیت، رفاه و اقتدار ایران را دارد، به یاد جانفشانی های سردار شهید سلیمانی و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی باید به میدان بیایند و اراده ملی را برای رسیدن به اهداف عالی اسلام و نظام نشان دهد.»

  • دعوت حزب ندای ایرانیان برای حضور همگانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای از مردم برای حضور پرشور و همگانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

بخش هایی از  این بیانیه به شرح زیر است:«در آستانه‌ چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب نیز تروریسم دولتی آمریکا وقیحانه یکی از بهترین فرزندان خلف این انقلاب و سردار رشید دل‌ها را از ما گرفت. حاج قاسم سلیمانی، اسوه‌ مقاومت و محبوب دل‌های آزادیخواهان جهان، جان خود را بر سر آرمان‌های انقلابی خود فدا نمود تا ایران و ایرانی سرافراز باقی بماند و البته ایرانیان هم چه نیکو در بی‌سابقه‌ترین تشییع تاریخ این سرزمین، اندوه فراق وی را بدل به همبستگی غرورآفرین ملی کردند تا بار دیگر وعده الهی «بَل احیاءٌ عِندَ ربًهم یرزقون» شهیدان تحقق یابد.

در بیست‌ و دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ و هم‌زمان با اربعین شهادت سردار دل‌ها که "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" از شعار فراتر رفته و حفظ آن در مقابل انواع تهدیدات و ترورهای نظامی و اقتصادی، به شعور جمعی و فلسفه‌ی وجودی آحاد ایرانیان مبدل گشته، رویش هزاران نهال انقلابی را از هر قطره‌ی خون حاج قاسم، نظاره‌گر خواهیم بود.

حزب ندای ایرانیان بر خود وظیفه می‌داند به پاسداشت همراهی همیشگی غیورمردان و شیرزنان این مرز پرگهر تا حصول نتیجه‌ مطلوب از پیگیری مجدانه‌ مطالبات به حق مردمی و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی از پا ننشیند. مهم‌ترین دستاورد انقلاب، شانیت دادن به مردم و نقش آن‌ها در حاکمیت بر سرنوشت خویش است که در اصل ۵۶ قانون اساسی به صراحت بیان شده است. این اصل در تمامی شئون حاکمیت لازم الاجرا است و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای گذر از موانع و مشکلات هیچ یاوری بهتر و مطمئن‌تر از حمایت مردم ندارد. برای تداوم این حمایت لازم است چه در تدوین قوانین و چه در اجرای آن‌ها، رعایت حقوق تک تک آحاد شهروندان فارغ از دیدگاه‌ها یا سلایق آن‌ها به عنوان مهم‌ترین وظیفه و رسالت حاکمیت مدنظر باشد.

حزب ندای ایرانیان با درک شرایط امروز کشور و مردم فهیم و سربلند ایران، ضمن دعوت از اقشار مختلف ملت، برای حضور در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای نشان دادن وحدت ایران اسلامی به جهانیان و دشمنان این مرزوبوم بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره)، شهیدان والامقام و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیمان می‌بندد که دوشادوش ملت همیشه در صحنه با تمام قوا در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد.»

  • دعوت حزب مستقل و اعتدال ایران از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۲ اسفند

حزب مستقل و اعتدال ایران با صدور بیانیه ای مردم را به حضور در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۸ و حضور گسترده در پای صندوق های اخذ رای در روز دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ دعوت کرد. در بیانیه این حزب آمده است: «۲۲ بهمن‌ماه هر سال، یادآور پیروزی انقلاب بزرگی است که آرمان‌های متعالی آن در شعار استراتژیکِ «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» تجلی یافت و ارمغان آن انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران شد. این انقلاب پس از چهل‌ویک سال همچنان سرافراز به حرکت تکاملی خود ادامه می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران در چهل‌ویک سالگی خود همچنان حیات سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیده و به رغم کاستی‌های دولتمردان و نارسایی‌هایی که دولت‌های مختلف در کارنامه‌های خود داشته و دارند، با قدرت به راهی که بنیانگذار بزرگ جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب ترسیم کرده است، ادامه می دهد.

حزب مستقل و اعتدال ایران نیز همانند سال‌های گذشته با شعار فراگیر «اتحاد و همدلی» از یک طرف و مبارزه با بیکاری و فساد از طرف دیگر، از همه آحاد ملت عزیز ایران درخواست می‌کند تا به یاد روزهای پر شور و حماسه بهمن ۱۳۵۷ و برای زنده نگه‌ داشتن آرمان‌های بلند امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای عزیز این انقلاب و رهبری معظم انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن‌ ماه ۱۳۹۸ با شرکت در راهپیمایی عظیم این روز یک ‌بار دیگر مطالبات بر حق خود را که در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تبلور یافته فریاد برآورند و به همگان یادآور شوند که این شعار محوری انقلاب فراموش نشده است.

در ادامه این بیانیه از احاد مردم ایران خواسته شده است که برای تقویت نظام اسلامی‌ و پاسخ به تهدید استکبار جهانی به صورت گسترده در روز دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند.»

کد خبر 483683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha