«علی سلیمانی» بازیگر باسابقه سینما وتلویزیون را خوب می شناسید. او از چهره های محله جوادیه و هنرمندی است که با ایفای نقش‌های خاطره‌انگیزش در ذهن مردم ماندگار شده است. سال‌ها در خیابان ۱۰ متری دوم جوادیه در کوچه شهید « احمد رحمانی‌پرست» زندگی کرده است.

علي سليماني

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: بازیگر سینما و تلویزیون، مادرش را یک انقلابی تمام عیار می‌داند و می گوید:« هنوز هم در کوچه رحمانی‌پرست چند خانه قدیمی وجود دارد وقتی به این محله سر می زنم یاد آن دوران می افتم، آن وقت ها همه اعضای خانواده ام انقلابی بودند. مرحوم«عصمت محمدی»، ‌ مادرم هم در فعالیت‌های انقلابی شرکت داشت. همه اهل محل او را می شناختند و در بین آذری زبان ها به «عصمت خالا» مشهور بود.»

بازیگر محبوب سینما و تلویزیون می افزاید:« مادرم به تمام معنا یک شیرزن بود. فعالیت های علیه رژیم طاغوت را چنان مدیریت می کرد که سردسته بانوان انقلابی محله جوادیه شده بود. او بانوان جوان و نوجوانان محله را به خانه مان دعوت می کرد و با همفکری هم فعالیت می‌کردند؛ از پخش کردن اعلامیه گرفته تا دیوار نویسی شعارهای انقلابی. یادم نمی رود آن وقت ها از نجار محله که به او اعتماد زیادی داشت خرده چوب می گرفت و آنها را در یک ظرف آهنی می سوزاند تا زغال شود. آخر آن وقت‌ها نمی شد به راحتی به همه اعتماد کرد و رنگ و اسپری خرید، به همین دلیل مادرم زغال را در زیرزمین خانه تهیه می کرد. او تکه های زغال را به بانوان می داد و می گفت تا می توانید روی در و دیوار شعار بنویسید. آنهایی که سواد نداشتند، اما دلشان می خواست رژیم شاهنشاهی برچیده شود این مسئولیت را به عهده یک یا ۲ نفر از اعضای خانواده می سپردند. فراموش نمی کنم که فعالیت های انقلابی او جزء جدانشدنی از زندگی اش بود.»

کد خبر 483666
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha