استاندار گلستان گفت: دولت در ۲ سفر رئیس جمهور به استان گلستان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعهد کرده و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده است، امیدواریم یک هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز در ادامه اجرایی شود.

جلسه شورای برنامه‌ریزی گلستان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق‌شناس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که با حضور دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده از سال ۹۲ تاکنون زهکشی ۵۲ هزار هکتار انجام شده، ۳۰ هزار هکتار در حال انجام و کلنگ‌زنی ۵۰ هزار هکتار نیز دوشنبه ۲۱ بهمن انجام می‌شود که در واقع اقدامی ماندگار در گلستان است.

وی افزود: ۴۶ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و مرکز ثقل فعالیت‌های استان گلستان کشاورزی است به گونه‌ای که دومین تولیدکننده گندم ایران به شمار می‌رویم. ۱۰ درصد مرغ کشور در این استان تولید می‌شود و همچنین به لحاظ ظرفیت بالفعل که در استان اتفاق افتاده، ششمین استان در تولید محصولات کشاورزی به‌شمار می‌رویم و بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان گلستان تولید می‌شود.

استاندار گلستان گفت: تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۹۷۰۰ میلیارد تومان انجام شد که ۱۰ درصد آن تبدیل به قرار داد شده و رقم کمی از آن پرداخت شده و تقاضا داریم این تفاهم‌نامه‌ها در بخش‌های سلامت و گردشگری در استان فعال شود.

حق‌شناس بیان کرد: ۹۶ درصد از روستاهای استان گلستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، در استان گلستان ۵۴۹ روستا، طرح هادی دارد و در اجرای طرح هادی ۴۵۲ روستا باید بازنگری شود و درخواست داریم در بازنگری و اجرای طرح هادی در استان اهتمام شود.

استاندار گلستان اضافه کرد: دولت برای تعویض بوژی و ریل عریض ۲۹ میلیارد تومان هزینه کرده است و با توجه به اینکه بدهی ایران به ترکمنستان پرداخت شده این کشور متعهد شده که به زودی تغییر خط را نیز در خط خود انجام دهد.

وی افزود: راه‌اندازی راه‌آهن گرگان به شاهرود به نفع توسعه استان گلستان است و از طریق راه‌آهن می‌توانیم به کشورهای سی‌آی‌اس متصل شویم.

حق‌شناس تأکید کرد: با ساخت بندرچوب خواجه نفس در استان گلستان می‌توانیم نیاز چوب کشور را با واردات برطرف کنیم و انتظار داریم که ایستگاه اینچه‌برون به گنبد و شاهرود متصل شود.

وی افزود: در استان گلستان  سالن ورزشی ۶ هزار نفری داریم که ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در خواست داریم ساخت این ورزشگاه رهاورد سفر رئیس سازمان برنامه بودجه به گلستان باشد.

براساس این گزارش، در این جلسه تعدادی از مدیران استان به بیان مسائل و موضوعات دستگاه‌های اجرایی خود در استان پرداختند و انتظارات خود را از حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند.

کد خبر 483653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha