مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی همدان از تزریق واکسن فلج اطفال به بیش از ۲۲ هزار کودک در این استان خبر داد.

فلج اطفال

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید جلال‌الدین بطحایی گفت: آمار واجد شرایط دریافت واکسن فلج اطفال ۵۷ هزار و ۴۰۸ نفر در این استان است که تا ۲۱ بهمن امسال ۴۰ درصد آنها نسبت به تزریق این واکسن اقدام کردند.

وی ادامه داد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در این استان برای متولدان سال‌های ۹۵ تا ۹۶ از ۵ بهمن امسال آغاز شده و امید می‌رود تا پایان سال بتوان متولدان این سال‌ها را پوشش داد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی همدان گفت: سال‌های قبل واکسن به‌ صورت خوراکی ارائه می‌شد که این طرح به‌ صورت مستمر همچنان ادامه دارد و در کنار واکسن خوراکی، واکسن تزریقی تکمیلی نیز پیش‌بینی‌ شده است.

بطحایی عنوان کرد: اوایل سال ۹۵ کشورهایی که به تولید واکسن پولیو تزریقی اقدام می‌کردند دچار مشکل شده و نتوانستند تعهدات خود را اجرایی کنند بنابراین سازمان بهداشت جهانی مجبور به دسته‌بندی کشورها ازنظر نیاز و ریسکی که انتقال فلج اطفال دارد، شد.

وی اضافه کرد: بنابراین کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان و برخی کشورهای آفریقایی که موارد پولیو داشتند در مرحله اول قرار گرفتند؛ کشورهایی که با کشورهای گروه نخست ارتباط و رفت‌وآمد یا موارد پولیو وارده داشتند اولویت دوم شدند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان ادامه داد: اما کشور ایران با وجود این‌که در کنار ۲ کشور پاکستان و افغانستان قرار داشت اولویت سوم شد و واکسن به‌ طور کامل در اختیار این کشور قرار نگرفت.

ویروس فلج اطفال به سیستم عصبی آسیب می‌زند و در مدت چند ساعت موجب معلولیت غیرقابل‌ بازگشت می‌شود.

این بیماری در ‌میان کودکان به‌خصوص در شرایط غیربهداشتی در مناطق جنگ‌زده، کمپ‌های اسکان پناهندگان و مناطقی که دسترسی به خدمات ‌مراقبتی محدود است به‌ سرعت گسترش می‌یابد.

این بیماری از طریق واکسیناسیون قابل‌پیشگیری است، اما لازم است میزان پوشش ‌واکسیناسیون بسیار بالا باشد و هرگونه اهمال به ویروس اجازه می‌دهد تا به فعالیت خود ادامه دهد.  

کد خبر 483624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha