معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت گفت: از نگهبان درِ بیمارستان، خدمه و کسانی که نمونه‌های آزمایشی را جابه‌جا می‌کنند تا کادر درمان، پیشگیری از کرونا را آموزش می‌بینند.

پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مریم حضرتی گفت: کرونا ویروسی است که می‌تواند در مراقبین هم بیماری ایجاد کند. در روزهای گذشته یک ویدئوکنفرانس حاوی گزارش بسیار گسترده‌ای از بایدهای مقابله کادر درمان با ویروس کرونا داشتیم. تمام پرستاران و سوپروایزرهای آموزشی، سوپروایزرهای کنترل عفونت، مدیران پرستاری و اعضای تیم بحران کادر درمانی کشور در این ویدئو کنفرانس آموزش تفصیلی در رابطه با مقابله با بیماری دیدند. این ویدئوکنفرانس در تمام دانشگاه‌های تهران به اجرا گذاشته شد. در این کنفرانس اعلام شد که در مراقبین ۳۰ درصد امکان ابتلا وجود دارد.

حضرتی اظهار کرد: تا الان حتی یک مورد ابتلا به کرونا در کشور گزارش نشده است ولی این به معنای آن نیست که ویروس کرونا به کشور وارد نخواهد شد. احتمال دارد مانند بسیاری از کشورهای دیگر کرونا به کشور وارد شود و ما باید آمادگی لازم را برای مقابله با آن را داشته باشیم.

معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت گفت: طی دستورالعملی که به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده، همه پرستاران کنترل عفونت و سوپروایزرهای آموزشی در جریان نوع مواجهه قرار گرفته‌اند. کمیته کنترل عفونت در دانشگاه‌ها تشکیل شده و کار مهمی که امروز انجام می‌دهیم، بررسی عملیاتی اجرای این دستورالعمل در دانشگاه‌هاست.

وی افزود: طبق این دستورالعمل، از نگهبان درِ بیمارستان، خدمه بیمارستان، کسانی که نمونه‌های آزمایشی را جابه‌جا می‌کنند و مسلما تمام کادر درمان  باید آموزش‌های ابلاغی سازمان بهداشت جهانی را بگذرانند.

حضرتی در پاسخ به این پرسش که چرا در تصاویری که از کشورهای دیگر منعکس می‌شود، امکانات مراقبتی پرستاران شامل پوشش کامل ایمنی، کلاه و ماسک‌های مخصوص است، اما در ایران پرستاران این امکانات را استفاده نمی‌کنند، گفت: اینکه در فیلم‌ها می‌بینید، پرستاران لباس و تشکیلات ایمنی مخصوصی دارند، یا اینکه تمام مردم را مشاهده می‌کنید که از ماسک استفاده می‌کنند، هیچ ضرورتی ندارد. چرا باید در مردم وحشت کاذب ایجاد کنیم؟‌

معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: هرکدام از اقدامات درمانی یا کنترلی، استانداردهای خاص خودشان را دارند. استاندارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، جلوگیری از تماس بدنی و تماس قطره‌ای(ترشحات بدن) است. احتیاط‌های لازم بنا بر استانداردها مشخص است. پرستار باید دستکش بپوشد، ماسک بزند و گان به تن داشته باشد.

حضرتی گفت: اگر بیماری در بیمارستان باشد و مطمئن باشیم که بیمار است، یا بیماری که بستری است و باید پرستار اقدام به لوله‌گذاری تنفسی کند، در زمانی که احتمال تشرح قطراتش وجود دارد، پرستار باید لباسی با استاندارد مراقبتی بیشتر به تن داشته باشد. پرستار باید ماسک و عینک داشته باشد. هیچ دلیلی ندارد که افراد عادی در خیابان یا پرستاری که در بخش‌های عادی است، از ماسک N۹۵ استفاده کنند.

کد خبر 483488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha