مجموع نظرات: ۴
سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

دولت فنلاند از طرح برابری مدت زمان مرخصی زایمان برای هر دو والد خبر داد.

نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین، فوربس از طرح جدید دولت فنلاند خبر داد.  

مردم اغلب فکر می‌کنند دولتی که توسط بانوان اداره می‌شود چه شکلی خواهد داشت! برای جواب کافی است اخبار دولت جدید فنلاند که ۵ زن در کابینه خود دارد و توسط خانم سانا مارین ۳۴ ساله رهبری می‌شود را پیگیری کنید.

این دولت به تازگی اعلام کرده است که مرخصی با حقوق زایمان برای هر کدام از والدین ۷ ماه خواهد بود که در مجموع ۱۴ ماه می شود. این در حالی است که این والدین می‌توانند یک ماه کمک هزینه بارداری پیش از زایمان نیز دریافت کنند.  

این سیاست جدید با رویکرد برابری جنسیتی تدوین شده و تا پاییز سال جاری (۲۰۲۰) عملیاتی خواهد شد. در حال حاضر مرخصی زایمان برای مادران ۴ ماه و برای پدران دو ماه است و با اجرای این طرح جدید نسخ خواهد شد.  

هر والد میتواند ۶۹ روز از سهمیه مرخصی خود را به والد دیگر واگذار کند و یک والد تنها می‌تواند از ۱۴ ماه مرخصی مربوط به والدین، به تنهایی استفاده کند.  

برآوردهای دولت فنلاند نشان می‌دهد این افزایش مرخصی حدود ۱۰۰ میلیون یورو هزینه دربر خواهد داشت. وزیر سلامت این طرح را در جهت تحقق برابری جنسیتی و افزایش نرخ زاد و ولد دانست و اعلام کرد طی ۹ سال گذشته نرخ فرزندآوری در فنلاند کاهش داشته است.  

در میان کشورهای اروپایی سوئد سخاوتمندانه‌ترین مدت مرخصی زایمان را دارد. ۲۴۰ روز برای هرکدام از والدین که تنها ۹۰ روز آن قابل انتقال به دیگری نیست.  

کد خبر 483446
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    3 0
    اینجا همه چیو با تورم حل کردیم. کسی جرات ازدواج نداره که بخواد بچه دار بشه بعدش بره مرخصی زایمان خانومش!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    4 0
    آفرین به این دمکراسی مردم سالارانه
  • نرگس IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    1 0
    مثل ما نیستند که زن در بیمارستان ومرد باید بره سر کار
  • نسرین DE ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    3 0
    این مملکت که قانون درست و حسابی نداره من به خاطر مشکل بچم رای دیوان عدالت اداری رو گرفتم برای افزایش مدت مرخصی زایمان ولی نمیتونم اجراش کنم چرا چون من تهدید میکنند اگه از این رای استفاده کنی می تونی از ۹ استفاده کنی ولی بعدش از کارت اخراج میشی.