یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: بعد از افتتاح طرح‌های گازرسانی دهه فجر مجموع روستاهای دارای شبکه گاز در شهرستان سنندج به ۱۵۵ روستا رسید تا معادل ۹۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند باشند.

گازرسانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد فعله‌گری اظهار کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری شهرستان سنندج به شبکه سراسری گاز متصل بوده و مشکلی از لحاظ افت فشار نیز برای این مشترکان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز، مصرف روزانه در سنندج است و در حال حاضر ۶۰ درصد سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج نیز از گاز طبیعی تامین می‌شود که معادل مصرف کل مشترکان شهرستان است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: یک‌هزار و ۳۰۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و با گازدار شدن این روستاها، سالیانه به طور متوسط ۱۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.

فعله‌گری اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار است تا پایان سال آینده تعداد روستاهای گازدار استان به یک هزار و ۵۰۰ مورد برسد، طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۱۵ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

وی گفت: با اشاره به سخت‌گذر بودن برخی روستاهای استان و دشواری عملیات گازرسانی در این مناطق،  اجرای این طرح‌ها در کردستان نسبت به دیگر استان‌ها هزینه بالاتری دارد اما این شرکت برای رفاه حال مردم از هیچ کوششی کوتاهی نخواهد کرد.

شهرستان سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴  بخش مرکزی، کلاترزان، سیروان و حسین‌آباد و ۱۸۷ روستای داری سکنه است.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

کد خبر 483371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha