یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

نمایشگاه آثار احد قدیری با عنوان «آن روزها» در قالب چیدمانی چشمگیر از ده‌ها و صدها مکعب‌ کوچک که متفاوت‌تر از هر نمایشگاه دیگر مخاطب را به خود جلب می‌کنند، این روزها در گالری مژده به تماشاست.

نمايشگاه آن روزها در گالري مژده

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه ۳۰۰ مکعب چوبی به نمایش درآمده که روی هر یک با کلاژ و نقاشی کار شده و هر کدام از این اشکال نماینده دوره یا نمادی نوستالژیک برای نسل‌های مختلف ایرانی محسوب می‌شود. از این رو، به فضایی پا می‌گذارید که خاطرات‌تان را نونوار می‌کند.

قدیری مکعب‌هایی را در دو اندازه برای این نمایش در نظر گرفته و از منظر انتخاب تصاویر در دوره‌های معاصر و قاجار سیر می‌کند. در این تصاویر شخصیت‌های برجسته هنری و ورزشی به چشم می‌خورند. همچنین تصاویری از جلد مجله‌های قدیمی مانند زن روز، جوانان و... در مکعب‌های چوبی وجود دارند که نوستالژی‌های مشترک مثل پیکان، کارتون‌های معروف، چراغ‌های نفتی، جلد کتاب اول دبستان و... را روی مکعب‌ها به نمایش گذاشته‌اند و قدیری این کلاژها را با نقاشی‌های خود کامل کرده است.

او درباره نمایشگاه آن روزها می‌گوید: گذشته و نوستالژی‌ها همیشه برایم جذاب بودند، زیرا حال و هوای مخصوص خود را دارند که دیگر در عصر حاضر آنها را تجربه نمی‌کنیم. به طور کلی، دغدغه خلق کردن آثاری از گذشته انگیزه اصلی برگزاری این نمایشگاه است. من می‌خواستم مخاطب را به چند دهه قبل ببرم تا مروری به خاطرات مشترک داشته باشند و یا با نوستالژی‌های چند دهه قبل آشنا شوند.

قدیری در ادامه افزود: با اینکه حدود یک سال برای جمع‌آوری و خلق این مجموعه در نظر گرفته بودم اما توانستم با چهار ماه کار شبانه‌روزی کار را به پایان برسانم. البته روی اشیای قدیمی از جمله علاءالدین، چراغ نفتی و صندلی‌های قدیمی هم نقاشی کرده بودم که متاسفانه به دلیل بالا بودن تعداد آثار، فضای کافی برای نمایش آنها وجود نداشت و امیدوارم در آینده بتوانم آنها را به نمایش بگذارم.

احد قدیری متولد ۱۳۶۸ در تبریز است. او نفر اول رشته نقاشی در چهارمین جشنواره سراسری هنرستان‌های هنرهای زیبا در کرمانشاه است و سابقه حضور در دوسالانه دامون‌فر و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان در موسسه صبا را دارد. نمایشگاه آن روزها تا ۲۵ بهمن در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷، واحد یک میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 483369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha