نتایج یک بررسی جدید درباره آلودگی چهل نفر از کارکنان پزشکی یک بیمارستان در شهر ووهان چین با کوروناویروس، خطراتی را که افراد در خط مقدم مبارزه با این همه‌گیری فزاینده با آن روبرو هستند، نشان می‌دهد.

coronavirus icu

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه بر اساس مقاله‌ای که در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا (جاما) منتشر شده است، به نظر می‌رسد یک بیمار که در ماه ژآنویه در بخش جراحی این بیمارستان بستری شده بود، ۱۰ نفر از کارکنان پزشکی را آلوده کرده باشد.

۱۷ بیمار دیگر نیز که به دلایل دیگر در این بیمارستان بستری شده بودند، با کوروناویروس آلوده شده بودند. بر اساس این مقاله در مجموع ۱۳۸ بیمار در فاصله زمانی اول تا ۲۸ ژانویه در نتیجه سرایت بیمارستانی دچار کوروناویروس شدند که ۴۱ درصد کل موارد بیماری در این بیمارستان را تشکیل می‌دادند.

نتایج این بررسی پس از مرگ یک پزشک چینی منتشر می‌شود که در ابتدای شیوع کوروناویروس در شهر ووهان تلاش کرده بود در این باره هشدار دهد و مامورن امنیتی او را به این خاطر مجازات کرده بودند- مرگ این پزشک با برانگیخته شدن اندوه و خشم مردم در برابر بدتر شدن بحران کوروناویروس همراه شد که بیش از ۶۳۰ نفر را کشته است.

لی ون‌لیانگ ۳۴ ساله در ۳۰ دسامبر پیامی را به همکارانش در ووهان فرستاد، اما بعد با شماری دیگر از افراد به اتهام «شایعه‌پراکنی» بوسیله پلیس احضار شد.

او بعد هنگام درمان یک بیمار خودش به عفونت کوروناویروس دچار شد.

از میان ۴۰ نفر کارکنان پزشکی بر اساس این بررسی آلوده شده بودند، ۳۱ نفر در بخش‌های عمومی، هفت نفر در بخش اورژانس و دو نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کار می‌کردند.

نمونه این بیمار که ظاهرا باعث آلودگی ۱۰ نفر از کارکنان پزشکی شده بود، نشان می‌دهد گرچه بر اساس تخمین فعلی هر بیمار ویروس را به طور میانگین فقط به ۲.۲ نفر دیگر منتقل می‌کند، در مرحله اول همه‌گیری میزان بالایی از خطر سرایت درون بیمارستان‌ها وجود دارد.

کارشناسان می‌گویند اگر نتایج این بررسی تایید شود، نشان می‌دهد احتمالا برخی از بیماران سرایت‌دهنده‌تر از بیماران دیگر هستند.

مقامات چینی این هفته پذیرفتند که کارکنان پزشکی در شهر ووهان مرکز شیوع بیماری در چین زیر فشار کاری زیادی هستند و به اندازه کافی لباس و ماسک‌های محافظ در اختیار ندارند.

کد خبر 483209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha