همزمان با ایام الله دهه فجر، بزرگ ترین کارگاه تولید مجسمه های چوبی پایتخت با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی و ایجاد بسترهای شغلی پایدار، در فرهنگسرای «رازی» گشایش یافت.

بزرگترین کارگاه تولید مجسمه های چوبی

همشهری آنلاین/ فاطمه عسگری نیا: مشاور مدیر کل صنایع دستی استان تهران در این مراسم گفت: «امروز اقتصاد هنر جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشورهای جهان دارد و ما با توجه به برخورداری از صنایع دستی بنام در دنیا می توانیم در سایه توجه و حمایت از هنرمندان کشور گوی رقابت را از دیگر کشورها برباییم. »
«محمد انشایی»، اظهار داشت: «ما در کشور ظرفیت ها و توانایی های ناشناخته ای داریم که باید با تمرکز بر آنها و حمایت از فعاللن این بخش ها که بیشتر در حوزه صنایع دستی فعال هستند، زمینه پویایی اقتصاد کشور را فراهم کنیم. »
توسعه هنر در کشور یکی از راه های مهم در کاهش بیکاری است.»
مدیر مجمع هنرمندان صنایع دستی کل کشور  نیز در این مراسم ضمن تقدیر از کارهای صورت گرفته در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی تهران در فرهنگسرای رازی اظهار داشت: «‌خوشبختانه امروز در فرهنگسرای رازی شاهد حمایت خوب از هنرمندان صنایع دستی، فراهم شدن امکان توسعه هنرهای دستی و ایجاد بسترهای شغلی برای هنرمندان هستیم که این مهم را باید به فال نیک بگیریم. »
«حسین بختیاری»، در ادامه از حامیان حوزه هنر و صنایع دستی به عنوان جهاد گران عرصه تولید یاد کرد و گفت: «توسعه هنر در کشور یکی از راه های مهم در کاهش بیکاری است و تسهیل گران این امر حکم جهادگران عرصه تولید را دارند. »
افزایش  ۵۵۰ متر مربع به فضای آموزشی و هنری فرهنگسرای رازی
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ در مراسم افتتاحیه بزرگترین کارگاه تولید مجسمه های چوبی پایتخت گفت: «با افتتاح این کارگاه، ۵۵۰ متر مربع به فضای هنری، آموزشی و تولیدی فرهنگسرای رازی افزوده شده است. »


«اکبر بختیاری»، با اشاره به فرصت های شغلی جدید شده در سایه فعالیت این کارگاه هنری و تولیدی اظهار داشت:« با بهره برداری از این کارگاه تولیدی برای ۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است و پیش‌بینی می شود با افزایش این کارگاه به مجموع کارگاه های تولیدی هنری فرهنگسرا زمینه تولید و توزیع کالاهای فاخر ایرانی در شبکه عرضه محصولات فرهنگی و هنری ایجاد  و بستر راه اندازی کارگاه های کوچک خانگی و ایجاد بسترهای شغلی برای هنرمندان و زنان سرپرست خانوار علاقه مند به این رشته های هنری فراهم شود. »

کد خبر 483176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha