آب انبار صد ساله خیابان هنگام که از ۲۰ سال پیش متروکه شده بود، بعد از بازسازی به کافه کتاب با طرح آسیاب بادی تبدیل شده و به زودی درهایش به روی علاقه‌مندان باز می‌شود.

آسیاب بادی

همشهری آنلاین- پریسا نوری: دیوارهای مخروبه این آب انبار از ۲۰ سال پیش شاهد خرید و فروش و استعمال انواع مواد مخدر توسط معتادان و کارتن‌خواب‌هایی بود که از نقاط مختلف شهر خودشان را به این محل متروک و نسبتا خلوت می‌رساندند، اما حالا مدتی است که به جای آب انبار متروکه‌ای که موجب نازیبایی و ناایمنی محله شده بود، آسیاب بادی چشمنوازی ساخته شده که قرار است با کاربری کافه کتاب، میزبان علاقه‌مندان به کتابخوانی باشد.

«مهرداد رحیلی» عضو شورایاری محله علم و صنعت درباره پیشینه این آب انبار می‌گوید: «قدمت این آب انبار به حدود صد سال پیش یعنی زمانی که کشاورزی هنوز در این شهر و محله رونق داشت برمی‌گردد، بعدها با شکل‌گیری محله ها، آب انبار بخشی از آب مصرفی اهالی را تامین می‌کرد، اما از ۲۰ سال پیش این آب انبار دیگر کاربردی نداشت و تبدیل به نقطه بی‌دفاع شهری و معضلی برای اهالی شد. این موضوع گلایه اهالی را به دنبال داشت، تا اینکه به همت شهرداری منطقه ۴ و با مشارکت بخش خصوصی ساختمان مخروبه آب انبار بازسازی شد و این مکان که روزی نقطه بی‌دفاع شهری بود به یک محیط فرهنگی و نقطه قوت محله تبدیل شده است.»

کد خبر 483160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha