به مناسبت سالروز تشرف امام خمینی (ره) به صحن حضرت عبدالعظیم (ع) ۱۹ شاخه گل با حضور فرماندار و مسئولان و مدیران شهرستان ری نثار این ضریح شد.

گرامیداشت سالروز تشرف امام راحل به حرم عبدالعظیم حسنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با ۱۹ بهمن و هشتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، به مناسبت سالروز تشرف امام خمینی (ره) به صحن حضرت عبدالعظیم (ع) در سال ۵۷،  ۱۹ شاخه گل توسط دختران شهدای والامقام نثار ضریح حضرت عبدالعظیم (ع) شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در این مراسم گفت: امروز ۱۹ بهمن‌ماه یادآور نخستین تشرف امام راحل در اولین روزهای حضور در میهن اسلامی در این بارگاه مقدس است.

عباس سلیمی افزود: به یاد ۱۹ بهمن ۵۷ در این محل گرد آمدیم تا با روح بلند آن امام تجدید بیعت و میثاق کنیم.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) هم فرزند و هم پدر شهید بود و از صفات بارز ایشان می‌توان به خدامحوری، حق‌طلبی، راسخ بودن،  پایبندی به اصول و موازین، استکبارستیزی و دوراندیشی اشاره کرد.

این مسئول گفت: هریک از ویژگی‌ها و سیره امام خمینی (ره) باید به‌عنوان یک دستور رسمی تلقی شود، امام (ره) خطاب به استکبار فرمود که اگر جهان‌خواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند در مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد: شهرری که امروز به‌عنوان قبله تهران از سوی مقام معظم رهبری شناخته می‌شود دارای ظرفیت‌های فراوانی است که با شایستگی و استعداد و روحیه جهادی مدیران ارجمند می‌تواند به‌عنوان الگویی در سطح کشور بدرخشد.

همچنین آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای شهرری با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان زمانی نیا و میرزایی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و شهدای گمنام شهر قیام دشت با حضور حسین توکلی کجانی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری برگزار شد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک‌میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع‌ شده که دارای ۵ شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیام دشت و حسن‌آباد و ۴ بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه‌نو است.

این شهرستان دارای ۲ هزار و ۹۵۸ شهید دوران دفاع مقدس، ۷ هزار و ۳۰۰ جانباز و ۴۸۶ آزاده است و ۱۵۵ شهید مدافع حرم در شهرستان ری تقدیم شده است.

شهید وحید زمانی نیا از همرزمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از فرزندان شهرری است.

کد خبر 483123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha