رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از راه‌اندازی سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی دامپزشکی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این‌ پس شناسایی واحدهای عرضه مواد خام دامی با برچسب‌های بارکددار است و بازرسی‌های مواد خام دامی به‌ صورت آنلاین در سامانه بازرسی مواد خام دامی شهرستان اسدآباد ثبت می‌شود.

دامپزشکی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عادل بصیری‌محمدپور بیان کرد: بازرسان مواد خام دامی با مراجعه به مراکز عرضه این مواد و نصب برچسب شناسایی واحدهای مورد نظر گام مهمی برای نظارت لحظه‌ای بر عملکرد واحدهای عرضه و شناسنامه‌دار شدن تمامی واحدها برداشته‌اند.

وی اظهار کرد: نظارت لحظه‌ای بر عملکرد جمعی و انفرادی بازرسان، شناسنامه‌دار شدن همه واحدها، امکان مسیر بندی بازدیدها و اعلام برنامه کاری جامع به بازرسان با استفاده از بارکد خوان و GPSاز دستاوردهای دامپزشکی استان همدان و شهرستان اسدآباد بوده است.

 امکان دسترسی به سوابق انتظامی و سوابق قضایی، سوابق اخطار و ضبط محموله مرکز در زمان بازدید، امکان دسترسی به مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در هر زمان و مکان نیز از دیگر دستاوردهای دامپزشکی استان است.

وی اضافه کرد:  امکان گزارش‌گیری و بررسی عملکرد بازرسی مواد خام شهرستان، انجام دقیق‌تر بازرسی‌ها بدون اشتباه و حذف کاغذ از بازرسی‌ها از مزایای این روش به شمار می‌رود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با اشاره به نظارت و بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان افزود: در طول ۱۰ ماه گذشته بیش از ۴ هزار و ۹۵۴ بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته‌ایم که در ۱۰ واحد تخلفات بهداشتی مشاهده‌شده است.  با همکاری دستگاه قضایی ۱۰ واحد مهروموم شده و ۵ واحد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.   ۲ تن و ۷۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی نیز از چرخه مصرف انسانی خارج و به شکل بهداشتی امحاء کرده‌ایم.

بصیری‌ محمدپور بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ۱۲ هزار رأس دام سنگین و ۱۸۵ هزار رأس دام سبک وجود دارد و از ابتدای سال تاکنون بیش از  یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجهریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام‌ گرفته که با مجوزهایی بازدید حین دوره و پایان فارم و در نهایت مجوز کشتار انجام‌ شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۶۵ هزار و ۹۴۲ رأس دام کوچک و بزرگ علیه بیماری‌های دامی بروسلوز (تب مالت)، آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ‌هاری و... واکسینه شده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد بیان کرد: در زمینه کنترل و مبارزه با انگل‌های خارجی در دام‌ها که از اهمیت خاصی برخوردار است، اداره دامپزشکی اسدآباد تعداد ۴۵ هزار رأس دام سبک و سنگین و مساحت ۶۰ هزار مترمربع از اماکن دامی را با سم‌های مؤثر ضد انگلی مورد سم‌پاشی قرار داد.

کد خبر 483106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha