مقامات چینی روز جمعه ۱۸ بهمن اعلام کردند که شمار تلفات شیوع کوروناویروس در این کشور به ۶۳۶ نفر رسیده است و شمار کل موارد عفونت از ۳۰۰۰۰ مورد گذشته است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه کمیسیون ملی بهداشت چین در جدیدترین آمار روزانه درباره شیوع کوروناویروس ۷۳ مورد جدید مرگ ناشی از آن را اعلام کرد. به گفته این کمیسیون همچنین ۳۱۴۳ مورد جدید عفونت ثایید شد و به این ترتیب شمار کل موارد عفونت با کوروناویروس جدید در این کشور به ۳۱۱۶۱ نفر رسیده است.

استان هوبئی در مرکز چین که کوروناویروس جدید از آن منشا گرفت، همچنان بیشترین تلفات بیماری را به خود اختصاص داد، به طوری که ۶۹ مورد از موارد جدید مرگ در ۲۴ ساعت گذشته تا جمعه از این استان گزارش شده است.

از کل موارد عفونت گزارش شده از چین، بیش از ۴۸۰۰ نفر در وضعیت وخیمی قرار دارند.

مقامات چین با وجود دستور قرنطینه میلیون‌ها نفر در خانه‌هایشان در شمار فزاینده‌ای از شهرها هنوز نتوانسته‌اند شیوع بیماری را مهار کنند و بیمارستان‌ها با موج فزاینده بیماران روبرو هستند. 

شیوع کوروناویروس جدید در اواخر ماه دسامبر (دی ماه) در شهر ووهان مرکز استان هوبئی شروع شد و بعد به بقیه بخش‌های چین و  چندین کشور دیگر انتشار یافت و سازمان جهانی بهداشت را وادارد کرد وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با ابعاد بین‌المللی اعلام کند.

شمار موارد ثابت‌شده عفونت با کوروناویروس در چین می‌تواند هنوز افزایش بسیار بیشتری پیدا کند، چرا که کمیسیون ملی بهداشت عمومی چین می‌گوید بیش از ۲۶۰۰۰ نفر دیگر «مشکوک» به ابتلا به کوروناویروس وجود دارند که در انتظار نتیجه آزمایش‌هایشان هستند.

کد خبر 482946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha