دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در سخنانی گفت: بر اساس اسنادی که «سردار سلیمانی» ارسال کرده بود، ثابت شد یکی از رؤسای سه گانه در عراق جذب سازمان جاسوسی آمریکا شده است.

الخزعلي

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از شبکه عراقی «العهد» نوشت: «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در سخنانی ارتباط برخی مقامات این کشور با سیا را فاش کرد.

وی گفت که براساس اسنادی که سردار «قاسم سلیمانی» برای وی فرستاده بود، ثابت شد یکی از «رؤسای سه گانه» و رئیس یک دستگاه مهم امنیتی در عراق جذب آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» شده اند.

وی همچنین تأکید کرد: یکی از رؤسای سه‌گانه دارای سازمان و همچنین گروه رسانه‌ای فعال است. وی مأموریت تک تیراندازان برای هدف گرفتن تظاهرات کنندگان را تسهیل کرده است.

الخزعلی تأکید کرد: به اسنادی دست پیدا کرده ایم که نشان می‌دهد فرد مذکور برای سیا فعالیت می‌کند.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود از تصمیم آمریکا برای ترور مقتدی صدر پرده برداشت و گفت: آمریکا به دنبال آن بود تا عصائب اهل الحق را متهم به این ترور کند.

خزعلی همچنین حضور تظاهرات‌کنندگان مسالمت آمیز در میدان‌های اعتراض برای اعمال فشار بر دولت برای انجام وظایفش را مهم دانست.

وی گفت: قابل انکار نیست که خرابکاران برای به انحراف کشاندن مطالبات مردمی تلاش می‌کنند.

دبیرکل عصائب اهل الحق همچنین خواستار شفافیت موضع «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر مکلف عراق در قبال حشد شعبی و اخراج نیروهای بیگانه شد.

وی همچنین از انعقاد توافقنامه راهبردی بغداد با چین حمایت کرد و گفت: آمریکا همواره تلاش خود برای به شکست کشاندن این توافقنامه را به کار گرفته است.

کد خبر 482878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    1 0
    نقشه ی فعلی آمریکا حول دو محور اصلیه اول تفرقه و دو دستگی بین گروههای مقاومت دوم سواستفاده از برخی شلوغیهایی که خودش ایجاد کرده و بدنبال آن ترور فرماندهان جبهه مقاومت در تمام کشورهای منطقه ،.فرماندهان جبهه مقاومت باید هوشیار و بیدار باشند.