رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید نبرد با کوروناویروس مانند بوکس با سایه‌ها است، باید ویروس را به روشنایی آورد تا به درستی به آن حمله کرد.

WHO

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین سازمان جهانی بهداشت در یک گردهمایی خبری در روز پنجشنبه ۵ فوریه (۱۶ بهمن) در ژنو اعلام کرد دانشمندان جهانی را برای یافتن راهی برای مقابله با کوروناویروس جدید کنار هم خواهد آورد.

بر ای اساس قرار است این سازمان در ۱۱ و ۱۲ فوریه (۲۲ و ۲۳ بهمن) یک اجلاس جهانی پژوهش و ابداع برپا کند تا اولویت‌های پژوهشی در این باره را شناسایی و تلاش‌های بین‌الملی برای ساختن واکسن و دارو برای این بیماری را هماهنگ کند.

دکتر تدروس آدهانوم قبرسیوس، در این جلسه اعلام کرد:‌ «ما داریم با سایه‌ها بوکس‌ بازی می‌کنیم، لازم است این ویروس را به روشنایی آورد تا به درستی به آن حمله کرد.»

او همچنین اعلام کرد که ژاپن ۱۰ میلیون دلار آمریکا برای مقابله با شیوع کوروناویروس اهدا کرده است.

آخرین تحولات اعلام شده درباره شیوع کوروناویروس جدید در این جلسه خبری اینها بودند:

- تا ساعت ۶ بامداد پنجشنبه به وقت ژنو ۲۸۰۶۰ مورد ثابت‌شده عفونت با کوروناویروس در چین و ۵۶۴ مرگ ناشی از آن رخ داده است. در بیرون از چین ۲۲۵ مورد عفونت با این ویروس در ۲۴ کشور و یک مورد مرگ ناشی از آن گزارش شده است.

- سازمان جهانی بهداشت برای توقف شیوع ویروس تقاضای ۶۷۵ میلیون دلار پول کرده است.

- این سازمان هنوز دقیقا منبع شیوع ویروس و مخزن طبیعی آن را نمی‌داند و همچنین به شناخت کاملی از میزان سرایت‌پذیری ویروس یا شدت بیماری‌زایی آن نرسیده است. همچنین واکسنی برای پیشگیری از عفونت یا دارویی برای درمان آن وجود ندارد.

- در عین حال، با انجام کارهای ساده‌ای ماند شستن مرتب دست‌ها و پوشاندن دهان و بینی با آرنج هنگام سرفه یا عطسه- به مهار انتشار ویروس کمک کرد.

- سازمان جهانی بهداشت کشورها برای سرمایه‌گذاری در پیشگیری از کوروناویروس و پیشگیری از آن فراخواند.

کد خبر 482855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha