خطوط هوایی پگاسوس ترکیه تایید کرد خروج هواپیمای این شرکت از باند در فرودگاهی در استانبول به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۱۷۹ نفر انجامیده است.

Pegasus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر پرواز PC 2193 خطوط هوایی پگاسوس از ازمیر به مقصد استانبول که ۱۸۳ سرنشین داشت، چهارشنبه شب ۵ فوریه (۱۶ بهمن) هنگام نشستن در باند فرودگاه صبیحه گوچکن در بخش آسیایی استانبول از باند خارج شد و  به ۳ تکه شکسته شد.

بر اساس بیانیه شرکت پگاسوس در روز پنجشنبه سه نفر در این حادثه کشته و ۱۷۹ نفر زخمی شده‌اند، به این ترتیب تقریبا هیچکدام از سرنشینان سالم نمانده است. شرکت پگاسوس اعلام کرد مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند و تاسف خود درباره این حادثه ابراز کرده است.

وزیر حمل‌ونقل ترکیه حادثه را ناشی از «فرود سخت» هواپیما خوانده بود و تصاویر تلویزیونی منتشر شده هم نشان می‌دهد این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ کاملا تکه‌تکه شده است.

بدنه هواپیما پس از این حادثه برای مدت کوتاهی آتش گرفت که فورا نیروهای امدادی آن را خاموش کردند.

ماه پیش یک پرواز دیگر شرکت پگاسوس در همین فرودگاه استانبول از باند خارج شد و در سال ۲۰۱۸ هم حادثه مشابهی برای یک پرواز دیگر این خطوط هوایی ترکیه که پروازهای ارزان‌قیمت به مقاصد داخلی ترکیه، خاورمیانه و اروپا انجام می‌دهد، رخ داد.

کد خبر 482850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha