مهران مدیری در چهارمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که به واقعه تلخ بمباران شیمیایی سردشت می‌پردازد روایت حضورش در فاجعه سردشت را مطرح کرد.

مهران مدیری

به گزارش همشهری آنلاین، روز چهارم جشنواره سی و هشتم فیلم فجر، در حالی که فیلم‌های «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، « آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری و «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد برای اهالی رسانه‌ در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد، «درخت گردو»؛ فیلمی درباره وقایع تلخ و تکان‌دهنده بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶ مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفت.

در نشست خبری این فیلم مهران مدیری یکی از بازیگران اصلی فیلم درباره دلایلش برای حضور در «درخت گردو» ضمن آرزوی صبر برای بازماندگان سقوط هواپیما اوکراینی و اشاره به جای خالی پیمان معادی و اینکه سعی دارد تا اختتامیه خود را به جشنواره برساند، گفت: من نه تنها در جبهه برای رزمندگان نمایش اجرا می‌کرده‌ام بلکه جنگیده‌ام. یکی از دلایل بازی در این فیلم این بود که من خودم در دل این فاجعه بودم. در زمان بمباران شیمیایی ما در منطقه بودیم که به سردشت اعزام شدیم و بخش بزرگی از این ماجراها را از نزدیک دیده‌ام.

در ادامه مدیری با شوخی درباره سختی‌های کار بیان کرد: ما صبح زود باید بیدار می‌شدیم و این برای من فاجعه بود. هرچند من یازده بیدار می‌شدم! ولی باز هم برایم سخت بود. مدام هم باید به بانه می‌رفتیم. به این صورت که هواپیمایی ما را تا سنندج می‌برد و بقیه را باید از یک مسیر سخت با ماشین به بانه می‌رفتیم.

وی در ادامه افزود: دوستی من با مصطفی احمدی، محمدحسین مهدویان و پیمان معادی و همچنین فیلمنامه خوب این اثر باعث شد خاطرات آن روزها برای من زنده شود و دوست داشتم گوشه کوچکی از این فیلم باشم.

این بازیگر سینما درباره دیگر دلیل علاقه‌اش به حضور در فیلم «درخت گردو» گفت: من عاشق مردم کرد هستم. در دوران جنگ در کردستان بودم و سال‌ها با این مردم زندگی کرده‌ام و دوستان کرد بسیاری دارم. آنها بسیار شریف، اهل کتاب، با سواد و با وجود تمام محرومیت‌ها انسان‌های دوست داشتنی و آدم حسابی هستند. آن‌ها شگفت‌انگیزند و یکی از دلایل مهم این بود که من عاشق آنها هستم و دوست داشتم ادای دینی به این عزیزانی که پذیرای ما در جنگ بودند، داشته باشم.

در ادامه مصطفی احمدی تهیه‌کننده فیلم درباره ارتباط انتخاب مهران مدیری تأکید کرد: روز اول انتخاب بازیگر گزینه‌های زیادی داشتیم و در نهایت پیمان معادی و مهران مدیری انتخاب شدند و انتخاب مدیری ربطی به رابطه من و این هنرمند نداشت.

کد خبر 482670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha