تلفات جهانی ویروس کرونا تاکنون به ۴۹۲ نفر رسیده و از این تعداد ۲ نفر در خارج از کشور چین (یک مورد در فیلیپین و یک مورد در هنگ‌کنگ) فوت کرده‌اند که هر دو چینی بودند؛ یکی از آنها زنی ۳۸ ساله و دیگری مردی ۳۹ ساله بود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، علاوه بر قربانیان تاکنون ۲۴ هزار نفر نیز در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیشتر آنها ساکن چین یا شهروند چینی هستند.

غیر از چین، دست‌کم ۱۷۶ مورد ابتلا به کرونا در دیگر کشورهای دیگر (۳۰ کشور از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، فرانسه و امارات) گزارش شده است. به گفته کمیسیون ملی سلامت چین، حدود ۸۰ درصد از کسانی که بر اثر ابتلا به این ویروس مرده‌اند، بالای ۶۰ سال داشته‌اند و ۷۵ درصد آنها نیز سابقه بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، سرطان و ... و بیماری‌های قلبی عروقی داشته‌اند.

روز گذشته نیز اولین مورد ابتلای کودکان به ویروس کرونا اتفاق افتاد؛ یک نوزاد یک‌ماهه چینی که به گفته مقامات اکنون تحت‌نظر برای درمان است. ابتلای این نوزاد به کرونا در حالی رخ داده که از زمان بروز ویروس جدید کرونا تا کنون هیچ کودک و نوزادی به این ویروس مبتلا نشده بود و کوچک‌ترین فرد دچار این بیماری ۱۴ سال داشته است.

کارشناسان بهداشت جهان و مسئولان کشور ما علت مبتلا نشدن کودکان زیر ۱۰ سال به کرونا را «ناشناخته» عنوان کرده‌اند. دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا درباره دلیل عدم ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال به ویروس جدید کرونا گفت:‌ علت اینکه تا کنون کودکان زیر ۱۰ سال به شمار مبتلایان و قربانیان کرونا ویروس اضافه نشده‌اند، ناشناخته است و هنوز کسی از علت این موضوع آگاه نیست.

دکتر مردانی افزود: نکته این است که شاید بچه‌ها بدون علامت به بیماری مبتلا شوند و امکان انتقال آن به دیگران را هم داشته باشند. البته اطمینان کامل از این موضوع منوط به مطالعات و تحقیقات بیشتر است.

از زمان انتشار ویروس کرونا در چین که منشأ آن شهر «ووهان» واقع در استان «هوبئی» بوده، بسیاری از شرکت‌های معتبر جهانی از جمله اَپل (Apple) و رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد (McDonald's) دفاتر و مراکز خود در چین را  تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌اند. همچنین بسیاری از کشورهای جهان، پروازهای خود به این کشور را تا زمان بازگشت چین به حالت عادی لغو کرده‌اند. ایران یکی از کشورهایی بود که در ابتدا زیر باز لغو پروازها نرفت اما پس از فشار افکار عمومی و رسانه‌ها به این کار تن داد.

در این میان خیلی از کشورها شهروندان خود را که ساکن چین به خصوص شهر ووهان بودند، به کشور خود بازگرداندند. ایران نیز ۷۰ دانشجو در شهر ووهان داشت که شب گذشته، همه آنها را با یک پرواز به کشور برگرداند و قرار است این تعداد تا ۲ هفته در قرنطینه بمانند تا اطمینان حاصل شود که به کرونا مبتلا نشده‌اند و در صورت ابتلا، بیماری خود را به دیگران انتقال ندهند.

کد خبر 482620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha