بیماری‌ها و عفونت‌های تنفسی عمدتا در فصل زمستان شایع می‌شود و در این میان کودکان و نوجوانان که فصل مدرسه را سپری می‌کنند، بیشتر در معرض آسیب هستند. بنابراین باید اصول بهداشت فردی و جمعی را به آنها آموزش داد تا از ابتلا به بیماری‌های تنفسی همچون آنفلوآنزا و کرونا در امان بمانند.

دانش‌آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اظهار کرد: تأکید و رعایت بهداشت فردی، مهم‌ترین نکته برای در امان ماندن از بیماری‌های تنفسی مثل کرونا و آنفلوآنزا و ... است و دانش‌آموزان حتما باید دست‌ها را در طول روز چند بار با آب و صابون بشویند.

حسن ضیاءالدینی گفت: دانش‌آموزان هنگام عطسه و سرفه کردن، جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیرند و از تماس با افرادی که دچار علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، دوری کنند.

او به والدین هم توصیه‌ کرد اگر فرزندتان دچار علائم سرماخوردگی است، تا زمان بهبودی کامل و رفع علائم اجازه ندهید به مدرسه برود. البته مدیران مدارس در این زمینه باید با والدین همکاری لازم را داشته باشند.

ضیاءالدینی افزود: به معاونت تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها اعلام کرده‌ایم که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به آموزش دانش‌آموزان اقدام کنند. بروشورها و اطلاعات آموزشی مربوط هم در سایت دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: به مدیران مدارس هم اعلام می‌کنیم از بردن دانش‌آموزان به اردو در فصل سرما خودداری کنند. چون عفونت‌های فصلی، دانش‌آموزان را تهدید می‌کند.

وی گفت: مدیران مدارس همچنین دقت کنند که در بوفه‌های مدارس فقط خوراکی‌های مجاز طبق دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که به مدارس کشور ارسال شده است را به فروش برسانند و از فروش خوراکی‌های غیرمجاز که در دستورالعمل اشاره شده، جدا خودداری شود.

این مسئول اظهار کرد: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در مدارس کشور مشاهده نشده است و این موارد که اعلام کردیم، برای این است که از ابتلا به بیماری‌های تنفسی جلوگیری شود.

کد خبر 482444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha