رئیس جمهور ترکیه که نیروهای نظامی‌اش به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند، در گفت‌وگو با همتای روسی خود، مدعی شد که حملات دولت سوریه، «تلاش‌ها برای صلح را از بین می‌برد».

اردوغان و پوتين هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امشب (سه‌شنبه) با «ولادیمیر پوتین» تماس تلفنی برقرار کرد.

شبکه خبری «تی.آر.تی» به نقل از اردوغان گزارش داد که حمله به نیروهای مسلح ترکیه، به منزله ضربه به تلاش‌های مشترکی است که برای برقراری صلح در سوریه صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که نیروهای این کشور، «مأمور حفظ امنیت در ادلب هستند و حمله نظام سوریه، تلاشهای صلح را از بین می‌برد».

وی خاطر نشان کرد که آنکارا با قاطعیت به هرگونه حمله جدید دولت سوریه پاسخ خواهد داد.

اردوغان همچنین گفت که اگر حملات مشابه دیگری به نیروهای ترکیه‌ای انجام شود، آنکارا از حق دفاع از خود، استفاده خواهد کرد.

اردوغان بعداز ظهر امروز تاکید کرد که آنکارا اجازه نخواهد داد نیروهای سوری هیچ بخشی از خاک ادلب را تصرف کنند. این در حالی است که نظامیان ارتش ترکیه به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند.

اظهارات اردوغان پس از آن مطرح می‌شود که ارتش سوریه روز دوشنبه موفق شد شهرک «نیرب» در شرق شهر ادلب (مرکز استان) را تحت کنترل بگیرد و یک گام دیگر در این استان پیش برود.

عملیات سرنوشت‌ساز ارتش سوریه و متحدان در استان ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه از ماه دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع این پیشروی‌ها شود.

در همین ارتباط، تی‌آرتی ترکیه امشب گزارش داد که توپخانه ارتش ترکیه مواضع ارتش سوریه را در شمال این کشور گلوله باران کرد.

این شبکه خبری اضافه کرد که نیروهای ترکیه‌ای که در ریف جنوبی ادلب و ریف غربی و شمالی حلب مستقر هستند، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش تی‌آرتی، پایگاه «سلحب» و فرودگاه «جب الرملة» که فرودگاه نظامی ارتش سوریه است در این گلوله باران هدف قرار گرفته شده است.

 وزارت دفاع ترکیه صبح روز دوشنبه از کشته و زخمی شدن سیزده نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد. بعد از آن رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

کد خبر 482530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    سوریه باید مغولها رو بیرون کنه
  • علیرضا IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 1
    ترکیه غلط کرده .
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 1
    ژست این هم واسه دفاع از فلسطین تنها واسه گول زدن مسلمونهاست،
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    0 0
    غلط میکنی حمله کنی. تو سوریه چه غلطی میکنید، تا داعش بود با داعش بودی الان هم با دیگران...