طبق ویدئویی که حسین خلیفی، نماینده سابق دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در چین در اختیار ایسنا قرار داده است، ظاهرا روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه به شهروندان چینی در فرودگاه شانگهای اجازه داده نشد که از پرواز ماهان برای سفر به تهران استفاده کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شمار مبتلایان ویروس جدید کرونا تاکنون از مرز  ۲۰ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان آن به ۴۲۷ مورد افزایش یافته است. به دنبال شیوع گسترده این ویروس جدید، دولت ایران جمعه گذشته تصمیم گرفت پروازهای بین چین و ایران را متوقف کند. هرچند پس از آن پروازها بین ایران و چین، به بهانه انتقال اتباع ایرانی به کشور، بدون توقف تا روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه برقرار بوده است. با این حال فیلمی که در اختیار ایسنا قرار داده شده نشان می‌دهد ظاهرا پروازهای مستقیم از چین به ایران، بدون مسافران چینی درحال انجام است.

هرچند هنوز درباره دیگر پروازهای مستقیم این شرکت به سایر شهرهای چین و پروازهای ترانزیت دیگر ایرلاین‌ها که به بین ایران و چین در تردد هستند، اعلام وضعیت نشده است. براساس فهرست پروازهای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه دو پرواز به شهرهای «ووهان» و «گوانگ ژو» چین ثبت شده است که پرواز «ووهان» ۸:۰۷ دقیقه صبح انجام شد و دومین پرواز نیز ساعت ۲۱:۱۰ دقیقه شامگاه تهران را به مقصد گوانگ‌ژو ترک می‌کند.

سه پرواز ورودی نیز صبح سه‌شنبه از شهرهای پکن، شانگهای و شنزن به ترتیب در ساعت‌های ۴:۱۸ دقیقه، ۴:۳۶ دقیقه و ۴:۵۳ دقیقه در فرودگاه امام خمینی(ره) نشستند که همه این پروازها توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد.

کد خبر 482498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha