مرکز کارآفرینی مسجد جابری برای رونق اقتصادی اهالی، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی هنرهای دستی ویژه بانوان کرده است. این مرکز علاوه آموزش رایگان بافتنی و خیاطی، برای آن ها بازار فروش هم پیدا می کند.

مسجد جابری

همشهری آنلاین- مژگان مهرابی: مسجد جابری از جمله مساجد قدیمی و فعال منطقه ۱۴ است که به دلیل تنوع فعالیت های آن در زمره مکان های پر رفت و آمد محله دلگشا قرار دارد. «حجت الاسلام مختار نوبختی» امام جماعت آن، در کنار اجرای برنامه های مذهبی، این پایگاه دینی را تبدیل به مکانی برای رفع مشکلات شهروندان کرده است. یکی از اقدامات تاثیرگذاری که در این مسجد انجام می شود، راه اندازی مرکز کارآفرینی برای رونق زندگی اهالی است. حجت الاسلام نوبختی در این باره می گوید: «پیش از این خیریه ای در مسجد فعال بود که البته هنوز هم هست. تعداد زیادی از خانواده های نیازمند تحت پوشش این خیریه بودند. هر ماه وجهی را به آن ها کمک می کردیم، با توجه به کمک های مردمی به دستمان می رسید فقط بخشی از مشکلات مالی آن ها را برطرف می شد. از این رو تصمیم گرفتیم جور دیگری آن ها را یاری کنیم. »

آموزش ماهیگیری به جای اهدای ماهی

 امام جماعت مسجد جابری در ادامه با بیان این که، قدیمی ها عبارت زیبایی به کار می بردند که اگر می خواهی به کسی کمک کنی به جای دادن ماهی، ماهیگیری به آن یاد بده. می افزاید: «این شد که تصمیم گرفتیم به جای کمک مالی شرایط شغلی برای شان فراهم کنیم. از این رو مرکز کارآفرینی راه اندازی کردیم. سپس با کمک خیرین فضایی در حدود ۲۵ مترمربع برای این کار در نظر گرفته شد و تعدادی چرخ خیاطی هم خریداری کردیم. چند بانوی خیر به یاری مان آمدند و رایگان خیاطی و بافتنی به بانوان محله آموزش می دهند.»
«زری دربندسری» یکی از بانوانی است که در این جا آموزش می بیند. او می گوید: «خیاطی را در یک ماه یادگرفتم. الان به راحتی می توانم شلوار برش زده و بدوزم. برای من سفارش کار می گیرند و توانسته ام روی پای خودم بایستم. ماهی ۹۰۰ هزار تومان درآمد دارم می توانم کمک خرج خانواده ام باشم.» دربندسری از دیگر مزایای کار کردن در مرکز کارآفرینی مسجد جابری، ایمن بودن آن عنوان می کند. ادامه می دهد: «در کنار کار کردن می توانم به خانه و زندگی ام هم برسم. این جا فقط برای بانوان سرپرست خانوار نیست و هر کس تمایل به درآمدزایی داشته باشد می تواند از خدمات این مرکز استفاده کند. »

این طرح با استقبال زیاد بانوان روبرو شده چرا که آن ها برای پیدا کردن بازار کار دغدغه ای ندارند.
به گفته حجت الاسلام نوبختی بانوان با توجه به فعالیت شان در مرکز کارآفرینی درآمدزایی می کنند.

کد خبر 482203

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha