بیش از ۹۰۰ سال انتظار به سر رسید و مردم در گوشه و کنار دنیا توانستند دومین روز از دومین ماه سال ۲۰۲۰ را به بهانه ویژگی آینه‌ای بودن آن جشن بگیرند.

جشن گرفتن روز 2020/02/02

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، روز یکشنبه دوم فوریه ۲۰۲۰ در قالب تاریخ به شکلی نوشته می‌شود که از هر سو خوانده شود، یکی است. مهم‌ترین ویژگی تاریخ ۰۲/۰۲/۲۰۲۰ هم جهانشمول بودن است؛ یعنی شیوه نگارش عددی تاریخ سال/ماه/روز در دنیا و سال/روز/ماه در آمریکا در دوم فوریه ۲۰۲۰ یکسان است و این تاریخ حتی در تاریخ‌نگاری چینی هم به همین شکل نوشته می‌شود: روز/ماه/سال.

از دیگر نکته‌های مربوط به روز دوم فوریه ۲۰۲۰ این است که درست ۳۳ روز از سال گذشته و ۳۳۳ روز دیگر آن باقی مانده است. همین بهانه‌ها کافی بود تا در گوشه و کنار دنیا مردم فرارسیدن این روز را جشن بگیرند؛ اتفاقی که آخرین بار در روز ۱۱/۱۱/۱۱۱۱ رخ داده بود و پس از حدود ۹۰۰ سال دوباره به وجود آمد.

عبارت‌های موسوم به آینه‌ای رقم‌ها و واژه‌هایی هستند که می‌توان آنها را از هر دو سر خواند. هر چند تاریخ ۱۰/۰۲/۲۰۰۱ هم از هر دو سو یکسان است اما این تاریخ جهانشمول نیست و نمی‌توان آن را در شیوه نوشتن تاریخ آمریکایی و چینی آینه‌ای به شمار آورد.

آنها که فراموش کردند روز دوم فوریه ۲۰۲۰ این تاریخ را جشن بگیرند، می‌تواند کمی بیش از یک سال منتظر بمانند تا تاریخ آینه‌ای بعدی در ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ از راه برسد؛ ۱۲/۰۲/۲۰۲۱. بعد از آن باید ۱۰۰۹ سال بگذرد تا بهانه برای جشن گرفتن یک تاریخ آینه‌ای دیگر جور شود.

کد خبر 482114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha