دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان اجرای نمایش «سکوت» از لهستان بود اجرایی که در سرمای شب تهران و با آتش زدن یک اتوبوس همراه شد.

تئاتر سکوت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، روز یکشنبه ۱۳ بهمن و در چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، یکی از آثار خارجی حاضر در جشنواره اجرای متفاوتی را سپری کرد. در این نوبت نمایش «سکوت» توسط گروه لهستان در پارکینگ تالار وحدت اجرا شد. این گروه پیش‌ترها و برای اولین بار با نمایش «مکبث» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در جشنواره حضور پیدا کرده بودند، که آن اجرا با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان همراه بود.

«سکوت» روایتی نمایشی از قربانی شدن انسان‌ها به ویژه کودکان در فضایی دیکتاتوری است که در یکی از سردترین شب‌های تهران و با ۳۰ دقیقه تأخیر نسبت به ساعت تعیین شده اجرا، ساعت ۱۸:۳۰ اجرا شد. مخاطبان مختلفی از جمله شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، نادر برهانی مرند دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، رضا سرور، یوسف باپیری، آلبرت کچویی و برخی از فعالان عرصه تئاتر و همچنین تعدادی از مخاطبان جشنواره تئاتر فجر، از حاضران در فضای باز پارکینگ تالار وحدت بودند.

بازیگران «سکوت» به همراه چند عروسک پسر و دختر بچه کار خود را شروع کردند، اثری که با شادی و نشاط زندگی آغاز و به کابوس و کشتار ختم می‌شود؛ کابوسی که در آن اتوبوسی به همراه زنان و مردان و کودکان حاضر در آن به آتش کشیده می‌شود. این نمایش با همکاری رامین ناصر نصیر و محمدرضا علی اکبری از هنرمندان تئاتر ایران اجرا شد که در بخش تولید اجرا با گروه لهستانی همکاری کرده‌اند.

نمایش «سکوت» که تلاشی برای گرم کردن سرمای محوطه تالار وحدت در چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بود، امروز دوشنبه ۱۴ بهمن نیز در سی و هشتمین جشنواره تئاتر اجرا خواهد داشت.

کد خبر 482065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha