یک گزارش جدید نشان می‌دهد سامسونگ در سال ۲۰۱۹ میلادی بیشترین محموله‌های موبایل را برای فروش بارگیری کرده است و نکته جالب این‌که تعداد محموله‌های بارگیری‌شده موبایل هواوی از اپل بیشتر بوده است.

موبایل

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از گیزموچاینا نوشت: ۳ شرکت تحقیقاتی «کانتر پوینت»، «کانالیس» و «استراتژی آنالایتیکز» گزارش‌های خود را درباره محموله‌های بارگیری‌شده موبایل منتشر کرده‌اند. 

به نظر می‌رسد اطلاعات هر ۳ شرکت تقریبا مشابه است و براساس آنها سامسونگ در سال ۲۰۱۹ میلادی بیشترین محموله‌های موبایل را برای فروش بارگیری کرده است. در سال ۲۰۱۹ میلادی سهم سامسونگ از بازار موبایل جهان ۲۰ درصد بوده است در حالی که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۹ درصد از بازار موبایل جهان در اختیار این شرکت بوده است.

شرکت هواوی با کنار زدن اپل در رده دوم این فهرست قرار دارد و ۱۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اپل نیز که در رده سوم قرار دارد ۱۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

با توجه به تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی، پیشی گرفتن این شرکت از اپل جالب توجه است. هواوی در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۲۴۰ میلیون دستگاه موبایل بارگیری کرد. این در حالی است که اپل در سال گذشته میلادی حدود ۱۹۷ میلیون دستگاه بارگیری کرده که نشان‌دهنده اندکی کاهش نسبت به سال ۲۰۱۸ است.

در رده‌های چهارم و پنجم نیز به ترتیب ۲ شرکت چینی شیائومی و اوپو قرار دارند. سهم هریک از این شرکت‌ها از بازار موبایل جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی ۸ درصد بوده است.

شیائومی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲۵ میلیون دستگاه موبایل بارگیری کرده است. این رقم اندکی بالاتر از میزان موبایل‌های بارگیری‌شده این شرکت در سال ۲۰۱۸ است. 

در گزارش‌های هر ۳ شرکت در کل تعداد موبایل‌های فروخته‌شده در ۲۰۱۹ کمتر از ۲۰۱۸ میلادی بوده است.

تحقیق موسسه کانترپوینت نشان می‌دهد این نخستین بار در بازار موبایل است که ۲ سال متوالی میزان بارگیری محموله‌ها کاهش یافته است. 

این در شرایطی است که جنگ تجاری چین و آمریکا همچنان ادامه دارد و انتشار ویروس کرونا در جهان روی چرخه تقاضا برای موبایل نیز تاثیر می‌گذارد، بنابراین ۲۰۲۰ میلادی نیز سالی چالش‌برانگیز خواهد بود.

کد خبر 481914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha