سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: اگر چه بارش نخستین باران بهاری تهران کوتاه و پراکنده بود، اما پیش‌بینی‌ها خبرهای خوشی برای شهروندان تهرانی و ساکنان نیمه شمالی کشور دارد.

ابرهای باران‌زا که از 2 روز پیش آسمان تهران را فراگرفته‌اند تا  پنجشنبه فردا و احتمالا جمعه همچنان آسمان تهران را بارانی نگه می‌دارند.
به گزارش همشهری براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و پایگاه‌های پیش‌بینی هوا، آسمان تهران امروز و فردا نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات همراه با رگبار و بارش‌های پراکنده، رعد و برق و وزش باد خواهد بود. البته به‌جز شهرهای نیمه شمالی کشور، آسمان استان‌های ایلام، چهارمحال  و بختیاری، اصفهان، خوزستان و لرستان هم فردا ابری و همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، سامانه بارشی از نیمه غربی و بخش‌های مرکزی کشور در حال گذر به نیمه شرقی کشور است و طی امروز و فردا در شمال شرق کشور فعال خواهد شد. براین اساس از امروز به تدریج همزمان با کاهش نسبی دما، از تراکم ابرهای شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور کاسته می‌شود. همچنین برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب، شمال شرق و تا حدودی جنوب شرق بارش‌های پراکنده و رگبار همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، البته امروز بر شدت بارش‌های سواحل دریای خزر افزوده می‌شود.

این سامانه بارشی فردا به تدریج فقط در شرق و شمال شرق کشور فعالیت می‌کند و سپس از کشور خارج می‌شود اما با ورود سامانه دیگری از سمت غرب و جنوب غرب کشور بارش‌ها دوباره از سمت غرب آغاز می‌شود و مناطق مرکزی و شمالی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
بیشینه و کمینه دمای تهران طی امروز و فردا نسبت به دیروز تغییر اندکی خواهد داشت

کد خبر 48186

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز