چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

محدوده شهرها و بافت‌های تاریخی ارزشمند کشور تا پایان تیرماه امسال یعنی تا پایان سال مالی تعیین و اعلام می‌شود.

علیرضا قلی‌نژاد، مدیرکل بافت‌های تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  در واکنش به گزارش همشهری گفت: ما تعهد کرده‌ایم تا پایان سال مالی که منتهی به تیرماه 1387 است محدوده شهرهای تاریخی و همین‌طور بافت‌های تاریخی را تعیین و اعلام کنیم.

وی همچنین در مورد هدف این تعیین محدوده به همشهری افزود: هدف از این کار ضمن تعیین محدوده و تعیین تکلیف برای بافت‌های با ارزش تاریخی ایجاد هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های اجرایی است که در همین راستا تفاهمنامه‌ای با شورای عالی استان‌ها داشته‌ایم و نتایج آن در عمل می‌تواند به خوبی نمود پیدا کند، ضمن آنکه ایجاد ساز و کارهای مدیریتی واحد در مورد بافت‌ها و شهرهای تاریخی از دیگر اهداف این برنامه است.

قلی‌نژاد درباره ارقامی که در گزارش همشهری آمده بود نیز تاکید کرد: کل بودجه‌ای که در سال گذشته برای کل بافت‌های تاریخی کشور در نظر گرفته شده است 5/3 میلیارد تومان است و تنها 300 میلیون تومان آن که اعتباری مطالعاتی است برای بافت‌های تاریخی استان تهران در نظر گرفته شده است که در هزینه‌کرد آن سازمان فقط باید نقش نظارتی خود را ایفا کرده و به هیچ عنوان قرار نیست بنایی از این طریق برای حفاظت و مرمت خریداری کند.
این اعتبارات فارغ از اعتبارات پژوهشی است که در اختیار پایگاه‌ها قرار می‌گیرد و بخش قابل توجهی از اعتبارات نیز از بودجه استانی تامین می‌شود.

کد خبر 48182

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز