کشتی گیران محله کیانشهر در مکان های نامناسب تمرین می‌کنند و با وجود علاقه مندان فراوان به این رشته ورزشی، این محله هنوز خانه کشتی ندارد.

سالن قدس در منطقه 15

همشهری آنلاین/ سارا جعفرزاده: محله کیانشهر از قدیم الایام مهد پرورش استعدادهای ورزشی از جمله کشتی بوده و تا کنون هم چهره‌های کشتی گیر زیادی از جمله «هادی سعادتی» از  این محله به تشک‌های بین المللی کشتی رسیده‌اند. اما این روزها امکانات نامناسب ورزش کشتی در این محله، هم قد و قواره اهداف استعدادهای کشتی نیست و تمرین در سالن‌های چند منظوره و نامناسب باعث دلسردی استعدادهای نوجوان و جوان این رشته ورزشی پرطرفدار شده است.سالن مناسب نداریم چه برسد خانه کشتی.

هر ورزشی باید در فضای مناسب و با ملزومات خاص انجام شود و این درحالی است که با توجه به  اینکه در محله کیانشهر ورزش کشتی طرفداران بسیاری در میان نوجوانان و نونهالان دارد، اما همچنان این محله امکانات لازم برای این ورزش را ندارد. «نورالدین باقرفام» دبیر شورایاری محله کیانشهر جنوبی در این‌ باره می‌گوید: «تعداد زیادی از نوجوانان و نونهالان علاقه‌مند به ورزش کشتی درمحله کیانشهر خواستار ایجاد خانه کشتی هستند، این افراد به خاطر علاقه‌ای که به ورزش کشتی دارند، تن به هر سختی می‌دهند و در شرایطی این ورزش را دنبال می‌کنند که درخور یک ورزشکار نیست. این در حالی است که در برخی از محله‌ها که تعداد ورزشکاران کشتی محدود است اما خانه کشتی مجزا دارند و هر ورزشکار می‌تواند در شرایط مناسب و مطلوب تمرین کند. ما در محله کیان شهر سالن مناسب کشتی نداریم چه برسد به خانه کشتی.»

امکانات در شان استعدادهای ورزشی نیست

شاید در نگاه اول ورزش کشتی ملزومات خاصی نیاز نداشته باشد اما بر کسی پوشیده نیست که برای رسیدن به هر هدفی باید به یک سری از امکانات دسترسی داشت. «ولی فلاح» یکی از کشتی گیران قدیمی این محله است و این روزها سکان مربیگری کشتی محله را برعهده دارد و درباره شرایط نامناسب تمرین کشتی گیران می‌گوید: «در محله کیانشهر مکانی به عنوان سالن ویژه کشتی وجود ندارد و شما هرگز نمی‌توانید به عنوان یک کشتی گیر سالنی را بیابید که مجهز به تشک مناسب کشتی باشد .حتی دستگاه‌های بدنسازی در این سالن‌ها برای گرم کردن و آماده شدن ورزشکار موجود نیست و رختکنی تعبیه نشده که بتوان در آنجا لباس تعویض کرد. در حال حاضر دو سالن در محله کیانشهر وجود دارد یکی سالن قدس که متعلق به آموزش و پرورش است و با هزاران تقاضا یک اتاق ۵۰ متری در اختیار ورزشکاران قرار داده‌اند که به غیر از یک تشک نامناسب هیچ امکانات دیگری ندارد و دیگری سالن‌ آزادگان که یک فضای چند منظوره است و ورزشکاران مجبورند با جابه جایی تشک‌های متحرک به تمرین ادامه دهند که مشکلات خاص خود را دارد و این امکانات در شان یک ورزشکار نیست.»

آسیب بدنی در کمین کشتی گیران

تصور کنید نوجوانانی را که با آرزوی قهرمانی در رشته کشتی وارد میدان می‌شوند به جای موفقیت روزافزون در این رشته، به دلیل امکانات نامناسب مصدوم می‌شوند.
«محمد نادری» یکی از نوجوانانی است که به تازگی کشتی را آغاز کرده است. او تمرین در سالن‌های نامناسب را دلیل عدم پیشرفت در این رشته می‌داند و می‌گوید:‌ «از روزی که شروع به کشتی گرفتن کردم ۲ بار از ناحیه پا آسیب دیده‌ام. من در سالن قدس در یک فضای کوچک تمرین می کنم و همزمان سه کشتی گیر دیگر که در مجموع ۶ نفر می‌شوند با من در حال تمرین هستند که به دلیل تحرکات زیاد ناخودآگاه با یکدیگر برخورد می‌کنیم و تعادلمان از دست می‌رود و همین موضوع باعث صدمه دیدگی می شود.» نادری می افزاید:‌ «یک سالن کوچک ۵۰ متری برای کشتی گرفتن ۲ حریف در نظر گرفته شده نه ۶ حریف، به نظر من در این شرایط تمرین نکردن بهتر از مصدومیتی است که امکان دارد قابل جبران نباشد. بارها خواسته‌ام به مناطقی که خانه کشتی دارند بروم و آنجا تمرین کنم اما بعد مسافت اجازه این کار را نمی‌دهد.»

کد خبر 481663

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha