سناتورهای جمهوریخواه با درخواست نمایندگان دموکرات برای فراخواندن شاهدان تازه به سنا مخالفت کردند تا به این ترتیب راه برای پایان زودهنگام و بی‌نتیجه استیضاح رئیس جمهوری آمریکا تا پایان هفته هموار شود.

جان بولتن و دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، جمهوریخواهان سنا در آخرین رای‌گیری برای ادامه بررسی پرونده استضیاح دانلد ترامپ با اختلاف بسیار کم بر دموکرات‌ها پیروز شدند و قرار شد چهارشنبه آینده درباره به پایان رساندن این پرونده بدون محاکمه رئیس جمهوری رای‌گیری شود؛ اتفاقی که به احتمال فراوان تلاش نمایندگان دموکرات را برای محاکمه و در نهایت برکناری ترامپ بی‌نتیجه می‌گذارد.

رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه آینده در حالی در سخنرانی سالانه وضعیت کشور آمریکا شرکت می‌کند که یک روز پیش از آن پرونده محاکمه او در سنا پیگیری می‌شود و نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات درباره استیضاح سخنرانی می‌کنند. رای‌گیری نهایی درباره سرنوشت پرونده هم برای ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی در روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است؛ درست یک روز پس از سخنرانی ترامپ در جلسه مشترک نمایندگان مجلس و سنا موسوم به سخنرانی وحدت.

نتیجه رای‌گیری برای فراخواندن شاهدان تازه به جلسه محاکمه و استیضاح ترامپ ۵۱ بر ۴۹ به نفع جمهوریخواهان تمام شد. این در حالی است که ۵۳ سناتور جمهوریخواه در سنا حضور دارند و سوزان کالینز و میت رامنی در این رای‌گیری با دموکرات‌ها همراه شده بودند. چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا این نتیجه و تصمیم را «یک تراژدی در ابعاد بسیار بزرگ» خواند و البته جمهوریخواهان پایان استیضاح را اجتناب‌ناپذیر و قابل توجیه می‌دانند.

با افشای بخش‌هایی از کتاب منتشرنشده جان بولتن، انتظار می‌رفت مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ یکی از کسانی باشد که از سوی دموکرات‌ها برای ادای شهادت علیه رئیس پیشین خود به سنا فراخوانده شود. هر چند حالا دیگر ادعاهای ترامپ بیشتر به درد کارزار تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌خورد؛ جایی که دموکرات‌ها امیدوارند به کنار گذاشته شدن ترامپ از کاخ سفید پس از چهار سال بینجامد.

کد خبر 481615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha