معاون عمرانی استاندار اصفهان از پیگیری اختصاص ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ویژه مسافرت نوروزی از وزارت کشور خبر داد.

بنزين

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس از اصفهان، حجت‌الله غلامی در ستاد اجرایی نوروز ۹۹ استان اظهار کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای دهه فجر در نظر گرفتیم و پروژه‌های قابل افتتاح، قابل توجه است، هزار و ۸۶۰ پروژه افتتاح خواهد شد که بخشی از آن پروژه‌های گردشگری است؛ همچنین پروژه‌های خوبی هم در این ایام کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان اضافه کرد: با توجه به این که استان ویژه‌ای هستیم و گردشگری اولویت اول ماست باید در دو بازه نوروز و تابستان برای  رونق اقتصادی استان توجه داشته باشیم.

وی افزود: تجربه خوبی در این زمینه داریم و آن هم این که پیش از آغاز سفرها برنامه‌ریزی می‌کنیم تا فرصت بیشتری داشته باشیم؛ اصفهان در مسیر عبوری است ولی نباید فقط یک مسیر عبوری باشیم و باید ماندگاری مسافر را در شهر و استان داشته باشیم که در همین زمینه سال گذشته تا ۳ روز ماندگاری داشتیم و باید این زمان را بیشتر کنیم.

غلامی ادامه داد: همچنین باید مسافران را در سطح استان پراکنده کنیم که این اقدام سال گذشته انجام شد ولی امسال باید بیشتر به سمت آن حرکت کنیم تا مسافران در سطح استان پراکنده و توزیع شوند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان افزود: در این مورد باید بسته‌ای از پروژه‌های خاص را برای شهرستان‌ها داشته باشیم و قرار ما این بوده اگر مسافری به یک شهرستان رفت برنامه یکی دو روزه در آنجا داشته باشد؛ این توزیع سفرها می‌تواند استان را بهتر معرفی کند.

وی در ادامه بیان کرد: بحث ایمنی سفرها سومین موضوع است و باید طوری اقدام کنیم تا خاطرات تلخی در خاطر مردم نگذاریم؛ در همین زمینه در جلسه با وزیر به ۱۴ مصوبه برای ایمن‌سازی سفرها رسیده‌ایم که فرصت یک ماهه داریم تا این موارد را در نظر داشته باشیم.

غلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ضرورت ایجاد شادی و نشاط در جامعه دو چندان می‌شود و در این مورد باید هم سفرها انجام شود و هم هزینه‌های مسافران کاهش پیدا کند؛ بزرگترین هزینه مسافران هزینه اقامت است و اگر بتوانیم در این زمینه کمک کنیم، می‌توانیم مسافران بیشتری را داشته باشیم، باید کاری کنیم اسکان برای مسافران سخت نگذرد و هزینه بالایی نداشته باشد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: باید برنامه‌ها و رویدادهای ویژه نوروز و نوروزگاه را به صورت ویژه در ۲۴ شهرستان داشته باشیم که این موارد می‌تواند در رونق بخشی موثر باشد؛ همچنین برگزاری جشنواره‌ها نیز می‌تواند در ایام بسیار مهم و راهگشا باشد.  

وی گفت: با توجه به گرانی بنزین، در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم تا سهمیه‌ای ویژه مالکان خودرو به عنوان مثال ۶۰ لیتر برای سفرهای نوروزی اختصاص یابد تا شاهد رشد گردشگری در کشور باشیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: مجتمع‌های خدماتی بین راهی در اتوبان اصفهان - کاشان وضعیت خوبی ندارند، باید آمار مسافرانی که در اقامتگاه‌های دولتی مستقر می‌شوند نیز احصا شود زیرا عده‌ای از مسافران در اقامتگاه‌های دولتی ویژه ادارات و ارگان‌ها مستقر می‌شوند که آماری از آن‌ها نداریم.

وی اضافه کرد: برنامه ویژه‌ای برای عشایر خواهیم داشت، وضعیت راه‌ها در استان خوب نیست و باید خط‌کشی‌ها را در اسفند داشته باشیم تا در نهایت سفرهای خوبی را برای مسافران شاهد باشیم.

کد خبر 481600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha