به‌رغم برنامه‌ریزی قبلی برای جذب گردشگران چینی در تعطیلات سال نو این کشور به ایران با عنوان رویداد گردشگری «ایران باشکوه»، انتشار ویروس کرونا همه‌ چیز را تغییر داد و این موضوع سبب حضور نیافتن این گردشگران به استان فارس شده است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: از ۳ تا ۴ ماه گذشته برنامه‌ریزی جامعی برای جذب گردشگران خارجی در تعطیلات سال نو چینی به ایران از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی و به طبع آن ادارات کل مستقر در تعدادی از استان‌ها از جمله فارس انجام شد.

مصیب امیری افزود: با توجه به انتشار و شیوع بیماری کرونا که مبدأ آن از چین بوده فعلاً برنامه‌ریزی‌ها برای حضور گردشگران چینی در ایران و استان فارس به تعویق افتاده است. در حال حاضر هیچ گردشگر چینی با عنوان رویداد گردشگری ایران باشکوه به استان فارس وارد نشده و این طرح به دلیل انتشار بیماری کرونا فعلاً متوقف‌ شده است.

وی اضافه کرد: در پی تشکیل جلسه‌ای با ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری  در حال حاضر همه پروازها از مقصد چین به ایران و بالعکس لغو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: براساس مطالعات انجام‌ شده حدود ۱۳۰ میلیون نفر از مردم چین در سال به سفر توریستی خارج از کشورشان می‌روند که در طی سال‌های اخیر ایران تلاش زیادی برای جذب این گردشگران داشته است.

وی با اشاره به لغو روادید گردشگران چینی در ماه‌های اخیر افزود: این موضوع به جذب گردشگران چینی به ایران و استان فارس بسیار مؤثر بود به‌ گونه‌ای که تا ۳ ماه گذشته بازدید گردشگران چینی از اماکن فرهنگی و تاریخی استان فارس در رتبه پنجم قرار داشت اما لغو روادید موجب شده در ۲ ماه گذشته گردشگران چینی به رتبه نخست گردشگران خارجی وارد شده به فارس برسند.

امیری ادامه داد: سفر گردشگران چینی به نسبت گردشگران اروپایی و سایر کشورها به استان فارس برای اهالی این خطه بیشتر فواید اقتصادی در پی‌دارد زیرا گردشگران چینی تقریباً دو برابر سایر گردشگران پول خرج می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس  تأکید کرد: امیدوارم هرچه زودتر بیماری کرونا کنترل شود تا دوباره شاهد حضور گردشگران چینی به ایران و استان فارس باشیم.

رویداد گردشگری «ایران باشکوه» قرار بود همزمان با تعطیلات سال نو چینی در بهمن‌ماه در استان‌های فارس، کرمان، تهران، اصفهان، یزد، البرز، سمنان، قزوین، همدان و مناطق آزاد برگزار شود.

کد خبر 481581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha