با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، از کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

بوشهر  سانتریفیوژ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان، از کمپرسور سانتریفیوژ هوای ابزار دقیق پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

نخستین بار است که در صنعت نفت و گاز کشور، کمپرسورهای سانتریفیوژ هوا مطابق با استانداردهای مربوط با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان داخلی در واحد پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی به‌طور کامل ساخته و در پالایشگاه دوم مجتمع با موفقیت نصب و راه‌اندازی شده است.  

در این طرح پژوهشی برای نخستین بار دانش طراحی و ساخت کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ هوا که در واحد تولید هوای ابزار دقیق و تأمین هوای واحد تولید نیتروژن نقش حیاتی دارد، به دست آمد.

تأمین پایدار و بدون وقفه هوای مورد نیاز تجهیزات ابزار دقیق و پکیج‌های تولید نیتروژن از اهمیت بسیار بالایی در پالایشگاه‌های گازی برخوردار است.

اکنون دوره ۳ ماهه پایش عملکردی کمپرسور ساخته‌ شده که جایگزین یکی از کمپرسورهای فرسوده شرکت زیمنس در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی شده است، به پایان رسیده و کمپرسور در شرایط مطلوب در مدار قرار دارد.

از ویژگی‌های برجسته این طرح این است که از دانش فنی به‌ دست‌آمده درزمینهٔ طراحی و ساخت کمپرسورهای Integrally Geared که با رعایت کامل استاندارد API ۶۷۲ صورت گرفته است، می‌توان در خصوص ساخت تجهیزات مشابه با فناوری بالا (high tech) استفاده کرد.

پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی شامل فازهای دوم و سوم طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی است که بهمن ۸۱ به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 481513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha