آیت‌الله سیستانی طرح «معامله قرن» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را که ادعا کرده طبق این طرح منازعه هفتاد ساله فلسطین و اسرائیل حل و فصل خواهد شد، محکوم و بر حمایت از مردم فلسطین تأکید کرد.

سیستانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان امروز در خطبه‌های نمازجمعه کربلا گفت: ۴ ماه از آغاز جنبش مردمی برای مقابله با فساد و انجام اصلاحات در کشور می‌گذرد و در این مدت خون زیادی از مردم ریخته شده و هزاران تن زخمی شده‌اند.

وی گفت: ما خشونت علیه تظاهرکنندگان و عملیات ترور و ربودن را محکوم می‌کنیم. در عین حال نیز با تجاوز به نیروهای امنیتی و دستگاه‌های دولتی و تخریب برخی نهادها و مراکز مخالفیم. چنین اقداماتی نمی‌تواند موجب تحقق خواسته‌های مردم شود.

الکربلائی گفت: ادامه بحران کنونی و عدم ثبات سیاسی و اقتصادی و امنیتی به نفع کشور و آینده فرزندانش نیست. باید هرچه‌سریع‌تر دولت جدید تشکیل شود و دولت باید از اعتماد مردم برخوردار باشد و بتواند اوضاع را آرام کند و تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ کند.

نماینده آیت‌الله سیستانی اظهار کرد: با توجه به دودستگی گروه‌های سیاسی و عدم توافق آن‌ها با انجام اصلاحات ضروری صندوق رأی بهترین گزینه در زمان کنونی است. باید هرچه‌سریع‌تر انتخابات زودهنگام برگزار شود تا مردم حرف خود را بزنند و پارلمان آتی باید اقدامات ضروری را برای اصلاح اتخاذ کند و قوانین سرنوشت‌سازی را درباره آینده کشور به ویژه درباره حفظ حاکمیت و استقلال و وحدت آن صادر کند.

وی گفت: آیت‌الله سیستانی، طرح ظالمانه آمریکا برای اشغال اراضی فلسطینی‌ها را محکوم و بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین برای گرفتن حقوقشان و تشکیل کشور مستقل تأکید دارد و از اعراب و مسلمانان و تمامی آزادگان جهان می‌خواهد به مردم فلسطین کمک کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا چند روز پیش جزئیات طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» را معرفی کرد. این طرح که قرار است به مناقشه ۷۰ ساله اسرائیل و فلسطینی‌ها پایان دهد، با مخالفت بسیاری از کشورهای اسلامی و ازجمله جنبش «حماس» مواجه شده است.

کد خبر 481423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha