رئیس جمهوری کشورمان طرح ترامپ برای به اصطلاح صلح در خاورمیانه را «منفورترین طرح قرن» دانست.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی در پیامی توئیتری به زبان انگلیسی نوشت: این اقدامات احمقانه کافی است. منفورترین طرح قرن. #منفورترین‌طرح.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز ساعتی پیش در پیامی توئیتری نوشت: آیا ماندلا هرگز تصور می‌کرد بانتوستان‌ها دهه‌ها پس از آزادی آفریقای جنوبی دوباره ظهور کند؟ "چشم‌انداز صلح" (معامله قرن) بیشتر شبیه "بزرگراهی به جهنم" است. ما مسلمانان باید بیدار شویم: ایالات متحده هرگز چیزی شبیه واسطه‌ای صادق نبوده و نخواهد بود.

بانتوستان منطقه‌ای بود که طبق سیاست آپارتاید برای ساکنان سیاه‌پوست آفریقای جنوبی و آفریقای جنوب غربی (که اکنون با نام نامیبیا شناخته می‌شود) در نظر گرفته شده بود. هدف از تأسیس این مناطق، متمرکز کردن اعضای گروه‌های قومی مدنظر و همگن‌سازی هر یک از این مناطق به عنوان پایه‌ای برای تشکیل دولت‌های خودمختار برای گروه‌های قومی سیاه‌پوست آفریقای جنوبی بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

کد خبر 481292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha