دوستداران کشتی سنتی سومو در ژاپن از پیروزهای پیاپی و قهرمانی ناشناخته‌ترین کشتی‌گیر نخستین رقابت اصلی سال ۲۰۲۰ شگفتزده و بسیار شادمان شده‌اند.

قهرمان كشتي‌گير سومو در ژاپن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، توکوشویرو کشتی‌گیری ۱۸۸ کیلویی و تقریبا ناشناس بود که تا پیش از حضور در رقابت قهرمانی مربوط به سال نو میلادی کمتر کسی حتی نامش را شنیده بود. این رقابت‌ها پس از ۱۵ روز مبارزه کشتی‌گیران سومو در توکیو روز یکشنبه به پایان رسید و در کمال شگفتی توکوشویرو توانست با ۱۴ پیروزی و فقط یک شکست جام بزرگ قهرمانی را بالای سر ببرد.

در ورزشی که معمولا احساس در آن مجال بروز و ظهور ندارد، گریه کردن یک قهرمان ۱۸۸ کیلویی اتفاقی بود که با استقبال گسترده تماشاگران حاضر در ورزشگاه ریوگوکو کوکوگیکان روبه‌رو شد. توکوشویرو پس از پیروزی در بازی آخر برابر تاکاکیشو (قهرمان نامدار کشتی سومو) به خبرنگاران گفت: «می‌بایست خیلی گریه می‌کردم اما در این لحظه احساس می‌کنم همه فشارها از دوشم برداشته شد.»

او ادامه داد: «من کم‌بخت‌ترین کشتی‌گیر رقابت‌ها بودم و با خودم گفتم هر چه بادا باد. ترس به دل راه ندادم و تمام توانم را گذاشتم.» لحظه گریه کردن توکوشویرو و پر شدن چشم‌های او از اشک در شبکه‌های اجتماعی ژاپن بازتاب فراوان یافت و ویدئوی چهره بامزه قهرمان دست به دست بین کاربران گشت. توکوشویرو که با رتبه ۱۷ وارد رقابت‌ها شده بود، در نهایت قهرمان شد تا پس از مارس سال ۲۰۰۰ نخستین کشتی‌گیری باشد که با بالاترین رتبه از رقابت‌ها خارج می‌شود.

این کشتی‌گیر ۳۳ ساله در میانه رقابت‌ها مربی دوران دانشگاه خود را از دست داد و به نخستین قهرمان سومو از منطقه نارا در غرب ژاپن تبدیل شد که جام قهرمانی امپراتوری را بالای سر می‌برد. یک روز پس از قهرمان شدن، توکوشویرو همچنان نمی‌تواند بر احساس خود غلبه کند. او معتقد است آنچه در دو هفته گذشته رخ داده، رویایی است که به واقعیت تبدیل شده و حالا دارد روی ابرها قدم می‌زند.

کد خبر 481125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha