کشورها از جمله آمریکا و ژاپن در تلاش هستند تا شهروندانش را از شهر ووهان، کانون شیوع کوروناویروس جدید تخلیه کنند و در همین حال نخستین مورد مرگ ناشی از ویروس از پکن پایتخت چین شده است.

China

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین مقامات چینی تایید کرده‌اند تلفات ناشی از کورونا ویروس جدید به ۱۰۶ نفر رسیده است و کشورهای خارجی در تلاش برای خارج کردن از شهر ووهان در مرکز چین هستند که کانون شیوع اخیر بوده است.

ژاپن گفته است که یک هواپیمای چارتر به ووهان می‌فرستد تا شهروندانش راتخلیه کند و دولت آمریکا نیز برای تخلیه هوایی شهروندانش آماده می‌شود.

کره جنوبی و فرانسه نیز قصد دارند این هفته شهروندانشان را از ووهان خارج کنند.

چندین کشور سطح هشدار درباره سفر به چین را بالا برده‌اند، از جمله آمریکا که از شهروندانش خواسته است از سفرهای غیر ضروری هر بخشی از چین خودداری کنند. قبلا این هشدار فقط درباره شهر ووهان یا بخش‌های دیگر ایالت هوبئی داده شده بود که اغلب موارد مرگ در آن رخ داده است.

آلمان و ترکیه نیز بیانیه‌های مشابهی صادر کرده‌اند و از شهروندانشان خواسته‌اند از سفر به چین پرهیز کنند.

دولت بریتانیا نیز از شهروندانش خواسته است با وزارت خارجه تماس بگیرند تا بتواند شمار افراد بریتانیایی در ووهان را تعیین کند.

تا به حال بیش از ۴۵۰۰ مورد بیماری ناشی از عفونت با کوروناویروس جدید ثبت شده است که تقریبا ۱۰۰۰ نفر این افراد در شرایط بحرانی هستند.

مقامات پکن روز سه‌شنبه ۸ بهمن نخستین مرگ ناشی از ویروس را در این شهر تایید کردند. گرچه شمار موارد بیماری ظاهرا به سرعت از ۲۸۸۷ نفر در روز دوشنبه به ۴۵۱۵ نفر در روز سه‌شنبه رسید، ظاهرا این افزایش مربوط به گزارش‌دهی بهتر موارد عفونت است و هنوز شمار موارد بیماری نسبت به جمعیت کلی اندک است.

از طرف دیگر چین شهروندانش خواسته است سفرهایشان به خارج را لغو کنند و اقدامات گسترده‌ای را برای جلوگیری از انتشار بیماری در این کشور به اجرا در آورده است.

مقامات همچنین تعطیلات سال نوی قمری در چین را برای یک هفته تمدید کردند تا احتمال عفونت را در شلوغترین فصل مسافرت در این کشور کاهش دهند.

در شانگهای که تا به حال ۶۶ مورد بیماری در آن ثبت شده است، تعطیلات سال نو ۲ هفته به تاخیر انداخته شده است.

محدودیت‌های مسافرتی در بسیاری از شهرهای چین به اجرا در آمده است، به طور یکه حرکت اتوبوس‌های بین‌شهری ممنوع شده است، و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای فروشگاه‌هایشان را در برخی مناطق به طور موقت تعطیل کرده‌اند.

کمیسیون ملی بهداشت چین می‌گوید حدود ۷۰۰۰ نفر مشکوک به عفونت با ویروس منتظر نتیجه آزمایششان هستند.

تا به حال بیش از ۱۰ کشور شناسایی موارد بیماری را اعلام کرده‌اند.

آلمان، کانادا و سری‌لانکا روز دوشنبه ثبت نخستین موارد عفونت با کورونا ویروس جدید را اعلام کردند.

مالزی ورود مسافرانی را که ایالت هوبئی می‌آیند ممنوع کرده است و هنگ کنگ نیز اقدام مشابهی انجام داده است.

دولت ایالت نیو ساوث ویلز استرالیا، از والدینی که بچه‌هایشان در طول دو هفته گذشته از چین بازگشته‌اند، خواسته است که از فرستادن آنها به مدرسه خودداری کنند.

مغولستان، کشور هم‌مرز چین که برای تجارت به چین وابسته است، نیز عبور ماشین‌ها از مرزش با چین را ممنوع کرده است.

کد خبر 481107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha