۲ جوان ساکن تهرانپارس بعد از رهایی از زندان با راه‌اندازی رستورانی شبیه سلول زندان، به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک می‌کنند.

رستوران زندان

همشهری آنلاین/ پریسا نوری: بنیامین و آرمان دو جوان ۲۸ ساله ساکن تهرانپارس که چندی پیش به دلیل مهریه و بدهی مالی مدتی را در زندان گذراندند، وقتی با حمایت خیرین از زندان آزاد شدند، ایده زندان در رستوران را اجرا کرده و با با راه‌اندازی رستورانی شبیه زندان و اختصاص درصدی از درآمدشان برای کمک به زندانیان بدهکار شتافتند.
 

رستوران یا زندان هر چه هست بر روی تابلویش نام سلول ۱۶ به چشم می‌خورد و شاید در نگاه اول ترسناک به نظر برسد، چون همین که از در  وارد می‌شوید ۷ سلول زندان می‌بینید که قرار است غذایتان را در آنجا صرف کنید. از طرفی با دیدن کارکنان رستوران که لباس فرم نگهبانان زندان به تن دارند شاید توی دلتان خالی شود، اما وقتی به جای چهره‌های عبوس و خشک زندانبانان، لبخند گرمی تحویلتان می‌دهند و برای خوشامدگویی به پیشوازتان می‌آیند دلگرم می‌شوید و حتی از اینکه  لباس راه راه زندانیان را که ویژه مشتریان رستوران است به تن کنید و غذایتان را در سلول سرو کنید، هیجان‌زده می‌شوید. حتی وقتی برای سفارش غذایتان تلفن‌های مخصوص زندان را برمی‌دارید و از آن سوی شیشه غذایتان را به صندوقدار که گوشی به دست منتظر است سفارش می‌دهید، به سختی جلوی خنده‌تان را می‌گیرید!

استقبال مشتریان

با وجود این فضاسازی‌ها اینجا نه یک زندان واقعی که یک زندان ساختگی است، اما ایده زندان در رستوران وقتی شکل گرفت که بنیامین و آرمان به دلیل عدم پرداخت مهریه و بدهی مالی در زندانی واقعی گرفتار شدند. آنها همانجا با هم قرار گذاشتند وقتی از زندان آزاد شوند رستورانی شبیه زندان بنا کنند و بخشی از درآمدشان را به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنند. خوشبختانه دوره زندان زیاد طول نکشید و وقتی چند ماه بعد با کمک خیران از زندان رها شدند، ایده‌شان را اجرا کرده و بخشی از درآمدشان را صرف آزادی زندانیان غیرعمد کردند. همچنین چند تن از این افراد را در رستوران مشغول به کار کردند. حالا با گذشت ۸ ماه از راه‌اندازی رستوران، نه تنها به آزادی ۱۵ زندانی کمک کرده‌اند که ۳ شعبه دیگر در غرب تهران، سنندج و اراک هم افتتاح کرده‌اند. بنیامین درباره استقبال مشتریان از ایده آزاد کردن زندانیان غیرمالی می‌گوید: «برخی از مشتریان وقتی می‌شنوند که بخشی از پولی که می‌پردازند صرف آزادی زندانیان می‌شود خودشان بیشتر از مبلغ صورتحساب می‌پردازند و با این کار ما را بیشتر حمایت می‌کنند. »

با عقدنامه بیایید؛ تخفیف بگیرید!

علاوه بر حمایت از زندانیان، در این رستوران برای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان تخفیف‌های ویژه‌ای به مشتریان داده می شود. بنیامین در توضیح بیشتر می‌گوید: «برای تشویق جوانان به ازدواج آسان، به زوج‌های جوانی که مهریه‌شان کمتر از ۱۴ سکه بهار آزادی است و عکسی از عقدنامه‌شان را به ما نشان بدهند ۲۵ درصد تخفیف مادام‌العمر می‌دهیم همچنین به خانواده‌های اولیای دم که از اجرای حکم قصاص صرف‌نظر کرده‌اند هم تخفیف می‌دهیم. »

کد خبر 481065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha