مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

جشنواره فیلم‌های زنان کلن چهارده فیلم کوتاه، مستند و بلند از فیلمسازان زن ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» این جشنواره که از یازدهم تا پانزدهم اکتبر برگزار می‌شود، برنامه‌ای با عنوان «تمرکز بر ایران» ترتیب داده و علاوه بر نمایش فیلم، چند کنفرانس و سخنرانی برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش،‌ فال قهوه (سارا سعیدان)، باد ده ساله (مرضیه وفامهر)، بازی با زندگی (محبوبه هنریان)، پسر دختر پیرمرد (منیر قیدی) و رستوران متروک (مریم عباسپور و آرامک کاظمی) پنج فیلم کوتاهی هستند که در این برنامه به نمایش درمی‌آیند.

دو مستند از این فریاد تا آن فریاد (پانته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آ بهرامی) و جهان خانه من است (سپیده فارسی) و هفت فیلم سینمایی آتش بس و زن زیادی از تهمینه میلانی، زندان زنان ساخته منیژه حکمت، مربای شیرین به کارگردانی مرضیه برومند، زیر پوست شهر ساخته رخشان بنی اعتماد، عصر جمعه از مونا زندی حقیقی و دیوارهای شهر، تهران خصوصی من به کارگردانی افسر شفیعی دیگر آثاری هستند که در برنامه تمرکز بر ایران حضور می‌یابند.

همچنین دو کنفرانس با موضوع زنان ایران و هند و رابطه آنها با سنت و تجدد با حضور میلانی، زندی حقیقی و مادوسری دوتا سینماگر هندی و وضعیت زنان مهاجر ایران با حضور بهرامی، شفیعی و فارسی برگزار می‌شود.

برنامه شب ایرانی شامل اجرای موسیقی سنتی ایران و نمایشگاه عکسی با موضوع اصفهان از دیگر برنامه‌های جشنواره فیلم‌های زنان کلن درباره ایران است.

کد خبر 4810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز