واژگونی اتوبوس مسافربری مسیر تهران - شیراز در ورودی سپاهان‌شهر اصفهان بامداد سه شنبه ۱۰ کشته و ۱۸ مصدوم بر جا گذاشت.

واژگونی اتوبوس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان سه‌شنبه هشتم بهمن گفت: این حادثه ساعت چهار و ۳۹ دقیقه امروز به اورژانس ۱۱۵ اعلام و به دنبال آن ۱۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.

غفور راستین افزود: یک نفر از مصدومان در محل به صورت سرپایی درمان و سایر مصدومان نیز پس از دریافت خدمات اورژانسی به بیمارستان‌های الزهرا(س)، شریعتی و آیت‌الله کاشانی منتقل شدند که حال یکی از آنان وخیم است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: راننده اتوبوس زنده است.

علت بروز این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.  

سپاهانشهر در جنوب شهر اصفهان و ابتدای جاده اصفهان -شیراز واقع شده است.

اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس تهران-شیراز در اصفهان

اسامی مصدومان حادثه از سوی اورژانس اصفهان به این شرح اعلام شده است: فرهاد ملک‌زاده، مینا استواری، ایمان اسداللهی، محمد رشیدی، مسعود رشیدی، فاطمه استخری، ملیکا رشیدی، هومن صلاحی، ساناز معبودی، سعید قره‌چاهی، سید بهروز بهشتی، خدیجه قانع، محمد رحیمی، سید محمد موسوی، حسین اهل عالم، علی کلاهی، سجاد استخری، یک نفر هم آقای ناشناس.

خواب‌آلودگی راننده، مسافران اتوبوس تهران- شیراز را به کام مرگ کشاند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار کرد: اتوبوس ولوو ساعت ۱۰ دیشب از تهران به مقصد شیراز حرکت کرده و ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه صبح امروز (۸ بهمن) در ورودی سپاهانشهر اصفهان واژگون شد، بلافاصله بعد از این حادثه پلیس و اورژانس سر صحنه حاضر شدند.  

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: علت اصلی این حادثه را خواب آلودگی راننده و علت تکمیلی در دست بررسی است، اما فعلا به این نتیجه رسیده‌ایم که راننده خواب‌آلود بوده و سرنشینانی که بیدار بوده اند نیز به ما گفتند که راننده خواب‌آلود بوده است. همچنین بررسی سامانه سپهتن و مستندات ثبت شده از وضعیت راننده، نشان می‌دهند که وی خسته بوده و با خواب‌آلودگی رانندگی می‌کرده است.

وی گفت: در طول مسیر و در پاسگاه‌های پلیس‌راه، رانندگان باید ثبت ساعت کند، با این وجود خواب لحظه‌ای به سراغ راننده می‌آید و راننده خودش باید هر زمانی که احساس خواب‌آلودگی کرد در کنار جاده توقف کند، وگرنه داخل هر اتوبوس نمی‌شود یک پلیس گذاشت که راننده را بیدار کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود:  با توجه به اینکه در حال بررسی وضعیت راننده هستیم، راننده اتوبوس‌ها معمولا در حالت عادی و شرایط قانونی رانندگی مجاز می‌کنند، اما استراحت نکرده و زمان استراحت هم به امورات دیگر می‌پردازند و دوباره سرویس می‌گیرند، به خاطر همین همیشه خسته‌اند، در حالی که حتما باید بعد از ۸ ساعت رانندگی استراحت کنند و به جان مسافران اهمیت بدهند.

وی درخصوص علت کشته شدن ۱۰ نفر از هموطنانمان در این حادثه، تصریح کرد: کشته شدن این تعداد از مسافران در این تصادف دو علت می‌تواند داشته باشد که یکی اینکه اتوبوس‌های ولوو و شیشه‌ای است و دیگری نبستن کمربند ایمنی، به طوری که وقتی اتوبوس چپ شده و به پهلو می‌خوابد، تمام سرنشینان روی شیشه‌ها افتادند و شیشه‌ها خرد شده، اتوبوس هم درحال سر خوردن بوده و متاسفانه سرنشینان را زیر می‌کشد.

سرهنگ محمدی گفت: با اشاره به زنده بودن راننده این اتوبوس، به احتمال زیاد راننده کمربند ایمنی بسته بوده که به بیرون پرت نشده و زیر ماشین نرفته است، کمربند او را نگه داشته، چون اتوبوس به سمت چپ که سمت راننده است خوابیده، ولی بقیه سرنشینان کمربند نداشته روی شیشه افتاده‌اند، متاسفانه شیشه‌ها هم شکسته و این مسافران به زیر ماشین رفته‌اند.

کد خبر 480982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha