مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها هستیم، گفت: روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که تا حدودی موجب بهبود وضعیت هوا خواهد شد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه افزود: امروز جوی آرام در کشور حاکم است که موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان خواهد شد و هوای این شهرها به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید.

وی اظهار داشت: امروز برای شرق استان کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق یزد و خراسان جنوبی گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است و فردا با عبور موج تراز میانی بر روی ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی، بارش‌های پراکنده در این مناطق رخ خواهد داد. این وضعیت پنجشنبه برای مناطق شرق رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور برای این مناطق بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده و شنبه این سامانه علاوه بر این شمال غرب برای مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه های البرز و زاگرس مرکزی، سواحل غرب و مرکزی دریای خزر نیز تاثیر خواهد گذاشت و موجب بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

نقشینه افزود: از امروز تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، افزایش دما و وزش باد به نسبت شدید در سواحل و استان اردبیل رخ می‌دهد که موجب افزایش دمای نسبی در این مناطق می‌شود طوری که امروز صبح دمای کمینه اردبیل ۹ درجه شده بود.

غبار محلی در آسمان تهران  

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا تهران غبار محلی خواهد داشت و پنجشنبه وزش باد و جمعه بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی شده است. همچنین روند تدریجی دما برای تهران رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز صبح شمیرانات ۱ درجه زیر صفر و مهرآباد ۱ درجه بود و بیشینه دمای شمیرانات و مهرآباد امروز ۸ درجه بالای صفر خواهد شد.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۳ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۲ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 480951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha