بالاخره پهلوان پنبه شدن هم دست‌کم نیاز به یک رقیب خیالی دارد. بنابراین آنها با امثال خودشان پنجه در پنجه می‌شوند.

حسن عباسي

به گزارش همشهری آنلاین، سید عبدالجواد موسوی در روزنامه ایران نوشت: خیلی‌ها معتقدند این نوابغی که با یکدیگر مسابقه ژاژخایی گذاشته‌اند، رســماً در خدمت بدخواهان ایرانند. نیت‌خوانی کار درستی نیست اما اگر حتی به ظاهر حکم کنی، می‌بینی پر بیراه نمی‌گویند. نمی‌شود در پوشش دفاع از ارزش‌ها هر چه بگویی، چماقی شود علیه منافع ملی. یک بارش اتفاقی است. دو بارش اتفاقی است. سه بارش اتفاقی است. صدبار و 200 بار و 300 بار که اتفاقی نمی‌شود. حکایت آن بنده خدایی است که می‌گفت نمی‌دانم چرا هر چه گم می‌شود، مرا متهم به دزدی می‌کنند اما از قضا آنچه را گم شده، در خانه من می‌یابند.

در این سال‌ها هرچه این جماعت به ظاهر انقلابی تفت داده‌اند، خوراکی شده برای آنهایی که نه می‌خواهند سر به تن ایران باشد و نه می‌خواهند نشانی از نظام سیاسی حاکم باقی بماند. گروهی این زمره عبوس زهد را متوهم می‌خوانند. کافی است فقط چند دقیقه رنج گوش دادن به افاضات حضرات را بر خود هموار کنید تا بر این ادعا نیز صحه بگذارید. از اداره یک جلسه عادی پرسش و پاسخ دانشجویی عاجزند اما دعوی اداره جهان را دارند. اغلب سخنانی که خودشان و پیروان بامزه‌شان جدی می‌گیرند، مایه انبساط خاطر اکثر مردم می‌شود و حکم فکاهه پیدا می‌کند.

در این بین البته کسانی هم یافت می‌شوند که این جماعت را مرد رند می‌دانند. مردرندانی که خوب بلدند بعضی از آدم‌های بحت و بسیط را سرکیسه کنند و به نام مبارزه با تهاجم فرهنگی و بسط و گسترش مفاهیم ارزشی ساختمان و دفتر و ماشین و امکانات و بودجه‌های آنچنانی بگیرند و در جلوت یقه پاره کنند و کف بر لب بیاورند اما در خلوت به ریش برکشندگان خود بخندند. این هم حرفی است که نمی‌توان بسادگی از کنارش گذشت.

فکرش را بکنید، دشنام و تهمت و پرده‌دری و عربده را از این موجودات بگیری و بگویی حالا دو کلام حرف حساب بزن تا ببینیم چند مرده حلاجی! فکر می‌کنید جز بسم الله الرحمن الرحیم که آن را هم از پدران خود آموخته‌اند، حرف دیگری برای گفتن داشته باشند؟

با این حال من با همه گزینه‌هایی که دوستان می‌گویند کاری ندارم. همه آنها حرف حساب است و قابل تأمل. چیزی که در این میان نادیده گرفته می‌شود، مفهومی است به نام رقابت. آنچه باعث می‌شود آنها روز به روز سخنان بدیعی سر هم کنند، رقابت است. رقابت با کی؟ با خودشان. آن‌ها رقیبی جز خود ندارند. آنها با خودشان رقابت می‌کنند. چه کسی می‌تواند همانند آنها هرچه می‌خواهد دل تنگش بر زبان بیاورد و هیچ کس نازک‌تر از گل هم به آنها نگوید؟ کافی است یک دهم نه که یک صدم این ادبیات را حریف سیاسی آنها به کار گیرد تا حسابش با کرام الکاتبین بیفتد. آنها روی تنبک بی پوست شیر خدا شده‌اند.

اما بالاخره پهلوان پنبه شدن هم دست‌کم نیاز به یک رقیب خیالی دارد. بنابراین آنها با امثال خودشان پنجه در پنجه می‌شوند.

آن یکی خطاب به مخالفانش می‌گوید: شما خوشتان می‌آید به دست داعشی‌ها بیفتید. این یکی می‌بیند عجب حرفی زده رفیق شفیقش، باید یک پرده از او بالاتر سازش را کوک کند. و کوک می‌کند: اینها قرار بوده در قرارداد اف ای تی اف قاسم سلیمانی را تحویل امریکایی‌ها بدهند. استاد اعظم با شنیدن این حرف خواب از سرش می‌پرد. چطور چنین چیزی به ذهن او خطور نکرده بود. باید روی این رفیق انقلابی را کم کرد. و کم می‌کند: فقط از شهادت قاسم سلیمانی سه میلیارد دلار درآمد کسب کردیم! و این بازی جنون آمیز ژاژخایی ادامه دارد تا...الیس صبح بقریب؟

کد خبر 480932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    65 15
    استاد‌رائفی‌پور‌و‌حسن‌عباسی‌به.قول‌شما‌پهلوان‌پنبه‌که‌دنبال‌رقیب‌خیالی‌شما‌ادم‌درست‌خوب‌چرا‌در‌خواست‌مناظره‌نمیدین‌با‌رائفی‌که‌بیایید‌یه‌مقاله‌سرتا‌پا‌بدردنخور‌در‌مذمت‌ایشان‌بنویسد‌تو‌دانشگاه‌مناظره‌بذارید‌با‌این‌حضرات‌ابروشونو‌ببرید‌اگر‌ادله‌محکمیدارید‌شما‌ها‌وامثال‌شما‌ها‌راست‌وچپی‌بلدید‌تواین‌مملکت‌ادمهایی‌هستند‌نه‌اصلاح.طلبند‌نه‌اصولگرا‌لعنت‌بر‌جفتشون‌ادم‌های‌هستند‌مردمی‌هستند‌نمیخوان‌جزء‌این‌دو‌دسته‌باشد
    • محمد US ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      23 62
      آخر با هر نادانی که حرف مفت میزند که مناظره نمیکنند . مثل این است که بگویید اگر یک کودک حرف غلط میزند چرا با او مناظره نمیکنید لااقل یکمی مطالعه کنید بعد نظر بدید.
  • DE ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    80 35
    خدا نویسنده این متن رو شفا بده، این مزخرفاتی که ذهن این آدم داره تراوش میکنه اگه در زندگی واقعیش هم همین طور باشه که فاتحه اطرافیانش رو باید خوند. خدا به اطرافیانش صبر بده
    • آرش GB ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      3 6
      خداوند بیماران را شفا دهد اما رائفی پور و این آقای عباسی که طرفدارنشان لقب استاد را به اینها داده اند بیمار نیستند. آنها به بهانه تعصب و غیرت مدام تکل از پشت در محوطه جریمه میزند.
    • MP IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      1 0
      خارج از هرگونه جریان سیاسی تا حالا شده این دو شخص راهکاری برای خروج از وضعیت کنونی کشور بدهند یا بقول خودشان فقط در حالا افشاگری های خود ساخته‌اند
  • فرهاد IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    48 74
    از آنجایی که قانون آزادی بیان در کشور وجود دارد این آقایان تمامی تعارفات و حیا را کنار گذاشته و می گویند هرچه را که دل تنگشان میخواهد.. سوال اینجاست آیا حتی بسیار کوچک تر از هر موضوعی را که این حضرات افاضه فرموده اند را شخصی عادی بیان کند چه بر سر او خواهد آمد؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    93 24
    فعلا که شما ها خودتان پهلوان پنبه ای بیش نیستید !
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      0 0
      خواهیم دید!
  • نادر IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    83 8
    انظر ما قال ولا تنظر من قال.التماس دعا
  • 2677577909 IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    17 64
    مطلب بسيار خوبي بود قلم روان و نوشته پرمحتوا
    • مصطفی IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      0 0
      احسنت
  • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    93 34
    کاشکی در مقابل اتهاماتی که این اشخاص وارد می کنند دفاعیات میگذاشتی تا تحلیل شخصیتی
    • شاهد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
      33 4
      پرمحتوا! قلم روان! اما دوست عزیز بیشتر به نامه یک دختر مدرسه ای ۱۳،۱۴ ساله میخوره که داره جواب همکلاسی هايي که حرف حساب زدن و مورد توجه بقیه قرار گرفتن رو ميده،اونم جسارتا از رو حرص و بغض وکینه. امیدوارم من و شما چنین قضاوت نکنیم برادرم.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    35 4
    تخریب کردن حسن عباسی و رائفی پور دم دستی ترین کار ممکن است
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    14 2
    اولا رائفی پور رو با حسن عباسی یکی نکن فرق دارند رائفی پور اصن جناحی نیست دوما رائفی پور کاملا عملی و منطقی بحث میکنه چپ و راستم باهاش بدن . چون کاری به جناحا نداره .
  • مصطفی IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    2 0
    عزیز جانی که مقاله پر طمطراق خویش را بسان یک آهوی گریخته از دست خود روانه بازار میکنی و گرمی سخنان وی به فروش و رونق بیش از بیش کالاهای منقضی شده خودت که 8 سال گوش میدون ترو بار رو کر میکنه و رویای کاذب خودت رو تو هیاهوی اقتصاد کشور و نرخ های به روز بازار که تن به تحقق به ظاهر درست داره میده باید گفت کور بودن به از بینای کور مخلص کلام تو بر جهالت خویش پافشاری میکنی ، لطفا دیگران رو به ضیافت جهل خویش دعوت نکن